در دیدار حسین پیرموذن رییس اتاق بازرگانی استان اردبیل و عادل حسین اف معاون اتاق بازرگانی جمهوری آذربایجان بر تقویت همکاری های بخش خصوصی دو طرف تاکید شد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / در این دیدار که در باکو انجام شد، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان اردبیل بر ضرورت تاسیس اتاق بازرگانی مشترک با جمهوری آذربایجان به منظور تسهیل مراودات تجار و بازرگانان دو کشور تاکید کرد.

وی در رابطه با حجم معاملات تجاری بین جمهوری آذربایجان و استان اردبیل گفت: هشتاد درصد از کالاهای تولیدشده در استان اردبیل به ویژه در بخش کشاورزی به جمهوری آذربایجان صادر می شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل با اشاره به اینکه سال گذشته حجم معاملات تجاری دو طرف 57 میلیون دلار بوده است، افزود: زمانی، جمهوری آذربایجان در ردیف نخست معاملات تجاری قرار داشت، ولی در زمان حاضر این کشور در ردیف دهم قرار دارد البته در نیمه اول سال جاری حجم معاملات تجاری استان اردبیل با جمهوری آذربایجان به 19 میلیون دلار رسیده است.

پیرموذن با تاکید بر اینکه استان اردبیل از لحاظ گردشگری و سرمایه گذاری محل مناسبی است، افزود: تجار و بازرگانان دو کشور می توانند در این زمینه همکاری و از تجربیات یکدیگر استفاده کنند و ما آنها را به این کار دعوت می کنیم.

معاون اتاق بازرگانی جمهوری آذربایجان نیز ضمن استقبال از پیشنهاد ایجاد اتاق مشترک بازرگانی دو کشور گفت: امیدوارم پس از برگزاری جلسات کارشناسی ، کارهای مشترکی انجام شود و روابط اقتصادی دو کشور توسعه یابد.

حسین پیرموذن رییس اتاق بازرگانی استان اردبیل همچنین در دیدار با نیازی صفر اف معاون وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان گفت که ایران قصد دارد در این کشور مرکز تجاری افتتاح کند و در رابطه با این مساله پیشنهادی به مسئولان جمهوری آذربایجان ارایه شده است.

پیرموذن در ملاقات با مقام اقتصادی جمهوری آذربایجان تاکید کرد: در بسیاری از کشورهای جهان چنین تجربه ای وجود دارد و ما هم علاقمند هستیم این تجربه مفید را در جمهوری آذربایجان بکار گیریم.

وی اضافه کرد: در صورت علاقه و درخواست باکو، ما نیز می توانیم با ایجاد شرایط لازم، مکان مناسبی را برای ساخت مرکز تجاری جمهوری آذربایجان در استان اردبیل اختصاص دهیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل با اشاره به حجم معاملات تجاری بین آذربایجان و این استان، گفت: هشتاد درصد از کالاهای تولید شده استان ما به جمهوری آذربایجان صادر می شود که سال گذشته حجم معاملات تجاری به مبلغ 57 میلیون دلار رسید.

پیرموذن افزود: زمانی جمهوری آذربایجان در ردیف نخست معاملات تجاری قرار داشت، ولی اینک این کشور در ردیف دهم قرار دارد، البته در عرض 6 ماه امسال حجم معاملات تجاری به 19 میلیون دلار رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه استان اردبیل از لحاظ گردشگری و سرمایه گذاری محل مناسبی است، اظهار داشت: تجار و بازرگانان دو کشور می توانند در این زمینه همکاری کنند و ما آنها را به این کار دعوت می کنیم؛ باکو و اردبیل می توانند از تجربیات یکدیگر استفاده کنند.

معاون وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان نیز با استقبال از این پیشنهاد گفت: بازرگانان آذری به جای اینکه برای تهیه کالای مورد نظر خود به همه کارخانه های ایران مراجعه کنند ، بهتر است برای انتخاب کالا به یک مرکز تجاری وارد شوند.

در این دیدار، طرفین بر ضرورت تبادل هیات های تجاری بخش خصوصی و شرکت در نمایشگاه های بازرگانی بین المللی تاکید کردند.

نیازی صفراف در دیدار با حسین پیرموذن رییس اتاق بازرگانی استان اردبیل گفت : تاسیس مرکز تجارت ایران در باکو ، برای بازرگان آذری فرصت مناسبی است تا برای خرید کالاهای کارخانه ها در ایران ، به یک مرکز برود./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.