کرمانشاه/

آغاز عملیات اجرایی سد "بیستون" در آینده نزدیک

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمانشاه از آغاز عملیات اجرایی سد مخزنی بیستون در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


محمد کهریزی گفت: مطالعه سد بیستون از سه سال پیش آغاز شد و اینکه یک سد پس از سه سال مطالعه به مرحله اجرا برسد و برای آن ردیف اجرایی در نظر گرفته شود بی سابقه است.

وی اعتبار برآورد شده برای ساخت این سد را حدود400 میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: اگر بخواهیم همه این اعتبار را از محل بودجه عمرانی تامین کنیم ساخت این سد چندین سال طول می کشد و لازم است برای تامین بخشی از این اعتبار با بخش خصوصی برای سرمایه گذاری وارد مذاکره شویم.

به گفته مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان کرمانشاه برای این سد دو ایستگاه پمپاژ، خط انتقال و ... نیز در نظر گرفته شده است.

کهریزی با اشاره به وجود واحدهای صنعتی فراوان در محدوده جاده بیستون، خاطرنشان کرد: این منطقه قطب صنعت غرب کشور می باشد و لازم است برای تامین آب مورد نیاز واحدهای صنعتیاین منطقهبرنامه ریزی کرد.

وی معتقد است، بهره برداری از این سد علاوه بر تامین آب مراکز صنعتی منطقه از جمله نیروگاه، کارخانه سیمان، پتروشیمی، ذوب آهن، پالایشگاه و ... امکان توسعه این منطقه صنعتی را بیش از پیش فراهم می کند و به علاه می توان از آن به عنوان پتانسیل گردشگری و تفریحی نیز استفاده کرد.

در ادامه این بازدید مشاور طرح نیز در خصوص سد بیستون و نحوه اجرای آن گفت: این سد با احداث یک ایستگاه پمپاژ انحرافی در منطقه کاور لوان ساخته می شود، زیرا مطالعات نشان داد ساخت این سد بر روی بدنه اصلی رودخانه گاوشان بسیار هزینه بر است.

یار احمدی اظهار داشت: این سد تنها در ماه های پر آب سال حدود 55 میلیون مترمکعب آب را در دریاچه ذخیره خواهد کرد تا به مصرف واحدهای صنعتی و بخش کشاورزی برسد.

وی افزود: قرارداد فاز اول این طرح 36 ماهه است./ب

برچسب ها: کرمانشاه ، سد ، بیستون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.