12 واحد فرآوری و صادركننده سرب و روی در كشور فعالیت دارند

رییس اتحادیه صادركنندگان فراورده های صنایع و معادن سرب و روی ایران اعلام كرد: 12 واحد فرآوری سرب و روی در كشور فعال و همه آنها صادر كننده هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، حسن حسینقلی گفت: در حال حاضر سالانه حدود 150 هزار تن روی و حدود 20 هزار تن سرب در كشور تولید می شود كه بیشتر این میزان صادراتی است.

وی با بیان اینكه ایران رتبه 17 جهان را به لحاظ ذخایر معادن سرب و روی دارد، افزود: باید اكتشاف معادن سرب و روی مورد حمایت وی‍ژه قرار گیرد و بودجه لازم به دستگاه های مرتبط با اكتشاف این معادن به طور كامل اختصاص یابد.

حسینقلی ادامه داد: در بخش استخراج معادن سرب و روی نیازمند ماشین آلات نوین هستیم و با توجه به اینكه میانگین عمر ماشین آلات این بخش بالای 15 سال است، اجازه ماشین آلات دست دوم با ارز آزاد داده شود.

وی با اشاره به وجود نیروهای توانمند و متخصص داخل كشور گفت: همچنین با حمایت منطقی از نیروهای متخصص داخلی و بكارگیری این افراد می توان برای تولید ماشین آلات مورد نیاز در داخل كشور اقدام كرد.

رییس كمیته سرب و روی خانه معدن ایران افزود: در حال حاضر سالانه بین 5 / 7 تا هشت میلیون روی و حدود 5 / 2 میلیون تن سرب در جهان تولید می شود.

برچسب ها: صادرات ، سرب ، روی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار