هشتمین کنگره علوم باغبانی ایران با حضور 800 نفر از اساتید ، صاحب نظران و دانشجویان باغبانی با همکاری انجمن علوم باغبانی ایران دردانشگاه بوعلی سینا همدان آغاز به کار کرد.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛  رئیس دانشگاه بوعلی سینا در مراسم افتتاح این کنگره گفت: انجمن های علمی کشوردر سیاست گذاری های نقش مهمی دارند و باید از این انجمن ها در همه زمینه ها برای پیشرفت کشوراستفاده کرد.
دکترزلفی گل افزود: تا سال 2011 ، 8 هزارو 880 مقاله در زمینه کشاورزی به چاپ رسیده است و رتبه کشورما از 17 به 15 ارتقا یافته است.
رئیس انجمن علوم باغبانی ایران هم در این مراسم گفت: انجمن علوم باغبانی ایران در سال 1371 به محوریت معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی و موسسه تحقیقات اصلاح نباتات تاسیس شد.
دکتر مبلی اهداف این انجمن را گسترش ، پیشبرد و ارتقا علوم باغبانی ، تشویق برای پژوهش های گروهی و هدایت پژوهش ها به به سمت کاربردی و ... عنوان کرد .
وی خاطر نشان کرد: نهمین کنگره علوم باغبانی ایران در سال 1394 در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار خواهد شد.
دکتر غلامی دبیر علمی کنگره علوم باغبانی ایران گفت: تعداد هزارو 473 مقاله به دبیرخانه این کنگره ارسال شد که از این تعداد 241 مقاله برای ارائه شفاهی وهزارو 28 مقاله هم به صورت پوستر پذیرفته شده است.
کنگره علوم باغبانی ایران 4 تا 7 شهریورماه دردانشگا ه بوعلی سینا همدان درحال برگزاری است./س
برچسب ها: کنگره ، علوم ، باغبانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.