نماینده مردم زنجان در مجلس گفت: نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی با رای اعتماد بالا به وزرا نشان دادند که آمادگی کامل دارند که با حمایت از دولت دکتر روحانی مشکلات موجود کشور به ویژه مشکلات اقتصادی را حل کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران محمد اسماعيلي نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 5 شهریورماه) در نطق میان‌دستور خود، با اشاره به خلق حماسه سیاسی در 24 خرداد 92 گفت: مردم ایران با خلق حماسه سیاسی در انتخابات سال 92 بار دیگر به دشمنان انقلاب اسلامی ثابت کردند که علی رغم تمام مشکلات و سختی‌ها هرگز حاضر نیستند در دفاع از انقلاب و دستاوردهای آن حتی یک قدم عقب‌نشینی کنند.
 
وی در ادامه افزود: مردم ایران با تمام وجود و تا آخرین نفس پشت سر مقام معظم رهبری ایستاده‌اند، در واقع مردم با این حضور در انتخابات تکلیف دینی و ملی خود انجام دادند. اکنون زمان آن است که مسئولین جمهوری اسلامی به ویژه دولت به تکلیف دینی و ملی خود در تحقق حماسه اقتصادی عمل کنند.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی با رای اعتماد بالا به وزرا نشان دادند که آمادگی کامل دارند که با حمایت از دولت دکتر روحانی مشکلات موجود کشور به ویژه مشکلات اقتصادی را حل کنند.
 
اسماعیلی همچنين خطاب به رئیس‌جمهور اظهار داشت: مردم از شما انتظار دارند که مسئولین در نظام جمهوری اسلامی افرادی متعهد، متخصص، پاکدست و دارای روحیه خالصانه و ولایتمدار باشند تا دولت را در جهت پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، رفع مشکل معیشتی مردم، اشتغال، تورم و رونق اقتصادی کمک کنند.
 
وی ادامه داد: متاسفانه در برخی از پیشنهادها برای معاونین، وزرا و استانداران این ویژگی‌ها لحاظ نشده، لذا نیازمند دقت بیشتری است.
 
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات حوزه انتخابیه خود پرداخت و گفت: آقای چیت‌چیان، وزیر نیرو! آیا شما اطلاع دارید که در تعداد زیادی از روستاهای زنجان و طارم مردم محروم منطقه از نبود و کمبود آب شرب رنج می‌برند و متاسفانه در سنوات گذشته توجه جدی برای سرمایه‌گذاری در آبرسانی به روستاها صورت نگرفته است؟
 
وی ادامه داد: اگر فکر اساسی در خصوص آب شرب زنجان صورت نگیرد، در سال‌های آینده با مشکلات جدی‌تری مواجه خواهیم شد؛ لذا در حل این مسئله دولت به ویژه وزارت نیرو توجه بیشتری داشته باشند و قبل از تخلیه روستاها به علت نبود آب شرب اقدامی جدی صورت گیرد.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خطاب به وزیر کشاورزی اظهار داشت: در سال زراعی به خاطر بروز سرمای کم‌سابقه در منطقه شمال غرب کشور، در 5 اردیبهشت ماه اکثر ارتفاعات استان زنجان و استانهای همسایه دچار سرمازدگی شدند، این در حالی است که در استان زنجان بیش از 500 میلیارد تومان خسارت به کشاورزان وارد شده است.
 
وی ادامه داد: از طرف دیگر به خاطر عدم بارندگی قریب به 50 درصد از غلات به علت خشکسالی از بین رفت که این امر خسارت زیادی به کشاورزان وارد کرد.
 
نماینده مردم زنجان و طارم در پایان خاطرنشان کرد: استان زنجان یکی از بهترین شرایط آب و هوایی جهان را برای پرورش زیتون داراست، به نحوی که زیتون پرورش یافته در این منطقه کمترین‌آفت را داشته و تا امروز هیچ سمی برای تولید زیتون در این استان استفاده نمی‌شود، این محصول از بالاترین روغن برخوردار بوده و در حال حاضر قریب به 40 درصد زیتون کشور به میزان 40 تا 45 هزار تن در سال در این شهرستان تولید می شود، از وزیر جهاد کشاورزی انتظار می‌رود که دستور حمایت و مساعدت برای تامین امکانات مورد نیاز این محصول صادر کند.
انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار