مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) گفت: 100 دستگاه فرهنگی از جمله وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌های گوناگون وارد عمل شده‌اند تا در دهه کرامت برنامه‌هایی را به مرحله اجرا درآورند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، سید جواد جعفری پیش‌از ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به وجود ظرفیت‌های فراوان مذهبی در بین ایرانیان اظهار کرد: میلاد امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) که مابین این دو مناسبت دهه کرامت نامیده شده باید مورد توجه جدی همگانی قرار گیرد.

وی افزود: در کشور ما و در ایام دهه محرم مردم به صورت خودجوش و با تمام عشق و ارادتی که به اهل بیت(ع) دارند وارد عمل می‌شوند و مراسم‌های باشکوهی را برگزار می‌کنند؛ چنین ظرفیتی را می‌توان در دهه کرامت هم ایجاد کرد و مردم را به میان آورد.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) با بیان اینکه تلاش برای گسترش مفاهیم رضوی در دهه کرامت دارای ارزش فراوانی است گفت: شورای هماهنگی جشن‌های دهه کرامت که از 30 سازمان طی میثاقی مشترک تشکیل شده در این زمینه وارد عمل شده و فعالیت‌های خوبی را سامان‌دهی کرده است.

وی ادامه داد: طی سفر امام رضا(ع) در ایران قدمگاه‌های مختلفی وجود دارند که در همه این اماکن جشن‌هایی در دهه کرامت برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه جشن‌هایی در 200 نقطه از جهان به منظور بزرگداشت دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع) برگزار می‌شوند خاطرنشان کرد: گسترش این کار با تاکید بر رویکردهای علمی و پژوهشی به منظور توسعه فرهنگ اهل بیت(ع) در سراسر جهان ضروری است./س

برچسب ها: قم ، فعالیت ، دستگاه ، فرهنگی ، دهه ، کرامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.