نخست وزير تونس يک گروه تکفيري را مسئول ترور مخالفان دانست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، "علي العريض" نخست وزير تونس سه شنبه اعلام کرد يک گروه سلفي تکفيري مسئول قتل مخالفان سياسي در اين کشور است.  وی همچنین اعلام کرد گروه تروريستي انصارالشريعه با القاعده در مغرب اسلامي ، در ارتباط است. 
نخست وزير تونس در کنفرانسي خبري گفت انصارالشريعه مسئول قتل  شکري بلعيد رهبر مخالفان چپگرا و محمد براهمي از اعضاي مجلس موسسان تونس و همچنين قتل نيروهاي پليس و ارتش ملي بوده است.
وي افزود:« ما تصميم گرفتيم انصارالشريعه را به عنوان سازماني تروريستي محسوب کنيم.»
به گزارش خبرگزاري فرانسه از تونس ، قتل شکري بلعيد در فوريه سقوط نخست وزير تحت رهبري اسلامگرايان النهضه را درپي داشت. قتل محمد براهمي در 25 ژوئيه نيز موجب بحران سياسي عميقي در تونس شد که اين بحران همچنان ادامه دارد.
هرچند مقامات پيش از اين اعلام کرده اند شماري از اعضاي انصار الشريعه در اين جنايات دست داشته اند ، هرگز اين سازمان را در مجموع به دست داشتن در اين حملات متهم نکرده بودند.العريض همچنين اين گروه را به همکاري با يک هسته مرتبط با القاعده متهم کرد که نيروهاي تونسي از چند ماه پيش در مرز با الجراير در منطقه جبل الشعانبي با آن مبارزه مي کنند.حدود 15 نظامي در اين درگيري ها کشته شده اند.وي افزود: اين سازمان در عمليات تروريستي در تونس مشارکت داشته است.نخست وزير تونس اعلام کرد: اين سازمان مسئول شبکه انبار کردن سلح و مسئول طرح حملات  به مراکز نيروهاي امنيتي و ارتش است.وي اعلام کرد اين سخنان را بر پايه دلايل و اعترافاتي که از مظنونان به دست آمده است ،‌بيان مي کند.نخست وزير تونس همچنين اعلام کرد : هر فرد وابسته به اين سازمان بايد  پاسخگوي مسئوليت کامل  وابستگي خود  به يک سازمان تروريستي باشد.
تاکنون دولت تونس از تروريستي خواندن انصار الشريعه خودداري مي کردو مخالفان به اين سبب النهضه را به اغماض کاري در قبال اين گروه تحت رهبري ابوعياض ( از کهنه سربازان القاعده در افغانستان ) متهم مي کردند.ابوعياض تاکنون همواره هرگونه مشارکت در اقدامات مسلحانه در تونس را تکذيب اما دولت را به جنگ تهديد کرده است.
برچسب ها: تونس ، تکفیری ، العریض ، مخالفان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار