برگزاري جشنواره‌ي نمايش‌هاي آئيني و سنتي موجب آشنايي و فرصت حضور نيروهاي جوان در اين حوزه مي‌شود.

"محسن ميرزا علي"، نقال و پرده خوان،‌ در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران، در مورد ارزيابي خود از برگزاري جشنواره‌هاي آئيني و سنتي، گفت: برگزاري جشنواره،‌ حركتي بسيار مثبت است در صورتي كه از افراد حرفه‌اي و نام آشنا در سطح جشنواره و زحمت‌كش در اين حوزه استفاده شود. 

وي در مورد جايگاه تئاتر و تعزيه گفت: تئاتر برگرفته از فرهنگ غربي است اما هنر اصلي ايرانيان تعزيه محسوب مي‌شود. 

"ميرزا علي" عنوان كرد: علاوه بر جشنواره‌ها بايد به تمام گرايش نمايش‌هاي آئيني و سنتي از جمله نقالي، پرده خواني، نمايش‌هاي تخت حوضي در تمامي ايام سال بها داده شود. 

وي در مورد استقبال مردم از نمايش‌هاي آئيني و سنتي، گفت: با توجه به قدمت طولاني كه هنر نقالي دارد در شهرستان‌ها با استقبال بيشتري از سوي تماشاگران روبرو مي‌شويم. 

وي اظهار داشت: به طور كلي نمي‌توان اظهار داشت كه هنرهاي آئيني و سنتي رنگ باخته‌اند زيرا هنوز هم علاقه‌مندان به نقالي و بخصوص خيمه شب بازي اين هنر را ارج مي‌نهند. 

اين نقال و پرده خوان در مورد اجراي اخير خود گفت: يك قطعه نقالي اهل بيت(ع) را اخيرا در برج ميلاد تهران روايت كردم كه خوشبختانه مورد استقبال قرار گرفت. 

گفتني است؛ شانزدهمين جشنواره نمايش‌هاي آئيني و سنتي به دبيري "داوود فتحعلي بيگي" از 22 شهريور تا 30 شهريور برگزار مي‌شود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار