جلسه هم‌اندیشی توسعه مرکز رشد فناوری فرآورده‌های گیاهان دارویی جهاددانشگاهی اردبیل با حضور نمایندگان پژوهشی دانشگاه‌ها و مرکز تحقیقات کشاورزی استان اردبیل برگزار شد و در آن بر همکاری نزدیک مراکز علمی در تحقق اهداف مرکز رشد گیاهان دارویی اردبیل تاکید شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، اکبر قاسمی، رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل در این جلسه با بیان اینکه جهاددانشگاهی از سال 1389 وارد حوزه گیاهان دارویی شده است، گفت: با هدف فعالیت در این زمینه این واحد نسبت به اخذ مجوز مرکز رشد فناوری فرآورده‌های گیاهان دارویی اقدام کرد و پس از چند سال پیگیری در مرداد ماه امسال مجوز خود را از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اخذ کرد.

وی همکاری دستگاه‌های اجرایی و مراکز آموزش عالی را در رشد و توسعه این مرکز مهم ارزیابی کرد و افزود: راه اندازی این مرکز فرصت مناسبی را برای فعالیت تمامی پژوهشگران، محققان و شرکتهای فعال در عرصه گیاهان دارویی استان ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه ایجاد انگیزه جهت ورود جوانان به بازارهای تخصصی و کمک به توسعه کارآفرینی استان از اولویتهای مهم این مرکز است، تصریح کرد: بسترسازی برای جذب تمام متقاضیان و افزایش شرکتها و تخصصی کردن فعالیتهای اقتصادی متناسب با پتانسیل‌های استان از اهداف مهم این مرکز است.

قاسمی برنامه پیش بینی شده برای ادامه و توسعه این مرکز را تشکیل سیستم اداری بسیار کوچک، استفاده از افراد با تجربه، معتقد و با استعداد و ایجاد پتانسیل لازم جهت حفظ افراد ذکر و خاطرنشان کرد: برون سپاری امور تا حد امکان و ایجاد جایگاه نظارتی، ایجاد محیط کاری راحت و تقویت روحیه مسؤولیت پذیری از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای این مرکز است.

وی با تاکید بر انعطاف پذیری در کنار تقسیم وظایف و ایجاد ساختار مدیریت تصمیم و تغییر در مرکز رشد گفت: تلاش می‌کنیم با پیش بینی دقیق منابع مالی برای فعالیت سال‌های آتی این مرکز، زمینه مناسبی را در جهت اقدامات موثر فراهم آوریم.

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل با بیان اینکه انجام مطالعات اولیه، امکان سنجی و بررسی ظرفیت و پتانسیل‌های استان از اقدامات انجام گرفته مرکز رشد است، ادامه داد: پس از اخذ موافقت اصولی برای آغاز فعالیتهای مرکز رشد تلاش کردیم تا تعامل سازنده‌ای را با دانشگاه‌ها و مراکز علمی ایجاد کنیم و امیدواریم با همکاری نزدیک آنها بتوانیم به اهداف پیش بینی شده دست یابیم.

وی اظهار امیدواری کرد با معرفی اعضای شورای این مرکز، به زودی شاهد آغاز فعالیتها در مرکز رشد فناوری فرآورده‌های گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان اردبیل باشیم.

در این جلسه مدیران و نمایندگان پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی، علوم پزشکی، آزاد اردبیل، علوم و تحقیقات اردبیل و مرکز تحقیقات کشاورزی استان اردبیل هر یک به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداخته و بر همکاری نزدیک مراکز علمی در تحقق اهداف مرکز رشد گیاهان دارویی اردبیل تاکید کردند.
منبع: ایسنا
برچسب ها: اردبیل ، گیاهان ، دارویی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.