«این وصیت‌نامه‌هایی که این عزیزان می‌نویسند مطالعه کنید، پنجاه سال عبادت کرده‌اید و خدا قبول کند. ... این وصیت‌نامه‌ها را بگیرید و مطالعه کنید و تفکر کنید. امام خمینی(ره)». بر همین اساس ازین پس هر شب بخشی از وصیت نامه یک شهید را به عنوان تحفه‌ای از گنجِ جنگ پیشکش کاربران بزرگوار مجله شبانه خواهیم کرد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران؛ شهید رسول حیدری اول فروردین ماه سال ۱۳۳۹ در شهرستان ملایر به دنیا آمد. کمی پس از پایان جنگ تحمیلی به عنوان دیپلمات جمهوری اسلامی در بوسنی و هرزگوین مشغول به خدمت شد و در نهایت در سال ۱۳۷۲ و در زمان یورش وحشیانه و نسل کشی صربهای نژاد پرست به مسلمانان بوسنی، در شهر ویسوکو گرفتار کمین نیروهای صرب شد و درنهایت پس از مقاومتی جانانه به فیض شهادت نائل گردید.

مقام معظم رهبری درباره این شهید بزرگوار فرموده اند:
«…. ما دلمان برای از دست دادن این عزیز وسایرعزیزان می سوزد لکن سعادتی از این بالاتر نیست و نمی شود که جوانی برود داخل میدان وشهید شود.من بارها گفته ام میدان بوسنی،جنگ اسلام و کفر تنها نیست بلکه از این بالاتر است ... کسی که برود آنجا و محیط امن خانواده را رها کند مقامش خیلی بالاتراست.»




متن وصیت نامه


"بسم الله الرحمن الرحیم”
(إِنَّ السَّاعَةَ آتِیةٌ أَکَادُ أُخْفِیهَا لِتُجْزَىٰ کُلُّ نَفْسٍ بِمَا تَسْعَىٰ ) ” قرآن مجید طه-۱۴″
با سلام و درودهای فراوان به پیشگاه صاحب الامر ولیعصر آقا امام زمان سلام الله علیه و با درود بسیار بر روح پاک و طیب بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران آقا امام خمینی (رضوان ا…تعالی علیه) و با نثار خالصانه ترین احترامات وسلام فراوان به پیشگاه ولی امر مسلمین حضرت آیت الله خامنه ای حفظ ا… و با نثار زیباترین سپاس ها به پیشگاه ارواح طیبه شهدای  اسلام ازآغاز تا کنون.
با سلام اینجانب رسول حیدری فرزند ابراهیم متولد ۱۳۳۹ درکمال سلامتی جسم با استعانت از درگاه حضرت حق باریتعالی وصیت نامه خویش را به تحریر در می آورم. انشاء ا… مورد قبول درگاهش باشد.
فلاسفه و حکما بر این قائلند که فصل بین انسان و حیوان ناطقیت انسان است. ( الانسان حیوان ناطق) ولی فصل و تمایز بین انسانها با حیوانات و حتی انسانها با یکدیگر در دو جهت است، داشتن درد و غم غربت و فراق، فرق بین انسان و حیوان درد داشتن و صاحب درد بودن است، به گفته شهید مطهری (ره) درد انسان فقط درد خداست، درد دوری از حق است و میل بازگشت به قرب حق و جوار رب العالمین است… .
و اما درد ما درداسلام است، درد مظلومیت حسین (ع) در کربلاست، درد نامردی های روا داشته درحق مولایمان علی (ع) است، درد ما درد اسارت جانکاه میلیون ها مسلمان است، درد ما درد دوری ازحق است…
درطی مدت ۱۲ سال گذشته درحال و هوای سالهای سیراب شدنمان از سرچشمه عشق ومحبت همیشه ازخداوند خواسته بودم شهادت را نصیبم کند، هر چند که یارای پرواز با پرستوها را داشتم اما پای بسته درآشیان خاکی در ماندم،و حالا خدایا شکوه ندارم تو بزرگتر از آنی که من حقیر از رحمت تو نومید باشم، تو غفور و بخشنده تر از آنی که من در زیر بارمعاصی ها ناامید شوم، ولی پروردگارا هر چه هست قسمت می دهم به تنهایی علی (ع) و به مظلومیت حسن (ع) و به خون حسین (ع) مرا در جوار رحمت خود بپذیر.
خدایا تو خود میدانی که درد استغاثه مسلمانان، درد نوامیس برباد رفته مان و زنان به بردگی برده شده مان مرا به قیام فرا می خواند، تو خود یاری ام ده و یاد و ذکر خود را بر من مستولی بخش، و قلبم را از ایمانت اطمینان بخش.

"اللهم رزقنا توفیق شهادة فی سبیلک”
والسلام علیکم و رحمة ا… و برکاة ۲۵/۵/۷۱
رسول حیدری
برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار