بسیج دانشجویی 6 دانشگاه بزرگ تهران در بیانیه‌ای تاکيد کرد: تروریست‌های خون آشام با حمایت اربابان غربی و دست‌نشاندگان عربیشان باطن جنایت کارانه خود را نشان دادند. چه خون‌هایی که ریخته شد و چه سرهایی که بریده شد و چه تنهای بیگناهی که به خاک و خون کشیده شد. و همه ی اینها زیر آوار بمباران رسانه‌ای جهان خواران مسکوت ماند.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، متن بیانیه 6 دانشگاه بزرگ تهران پیرامون مسائل سوریه به شرح زیر است:
 
بسم الله الرّحمن الرّحیم
 
أُذِنَ لِلَّذِينَ يُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَإِنَّ اللَّهَ عَلَى نَصْرِهِمْ لَقَدِيرٌ
 
به كسانى كه جنگ بر آنان تحميل شده رخصت [جهاد] داده شده است چرا كه مورد ظلم قرار گرفته‏ اند و البته خدا بر پيروزى آنان سخت تواناست (سوره مبارکه حج آيه 29)
 
بیش از دو سال است که آتش فتنه و آشوب دامن مردم مظلوم سوریه را فراگرفته است. در این بین دشمنان ملت سوریه که خود را دوست می خوانند با گستاخی از هر اقدام نا جوان مردانه علیه مردم سوریه دریغ نکرده اند. تروریست های خون آشام با حمایت اربابان غربی و دست نشاندگان عربیشان باطن جنایت کارانه ی خود را نشان دادند. چه خون هایی که ریخته شد و چه سرهایی که بریده شد و چه تن های بی گناهی که به خاک و خون کشیده شد. و همه ی این ها زیر آوار بمباران رسانه ای جهان خواران مسکوت ماند.
 
اشتباه نشان دادن دشمن مردم سوریه به ملت ها و هجمه ی سیاسی علیه دولت سوریه امروز کار خیال پردازان را به آن جا کشانید که با وقاحت تمام علیه این کشور اعلان جنگ دهند. از سوی دیگر مردم سوریه شکست های پی در پی را بر وحشیان تحمیل کردند. استکبار جهانی که تحمل شکست جبهه ی نامبارک خود را ندارد، راهی جز دخالت نظامی برای جبران شکست خود نمی بیند. اکنون برای توجیه این اقدام شرارت بارانه، جبهه ی مقاومت را متهم به استفاده از سلاح شیمیایی ساخته است.
 
مردم سوریه با بسیج عمومی خود و تشکیل جنبش "دفاع الوطنیه" به پاسداری از شهرهای خود برخواستند. ارتش نیز با نبردهای جانانه امان تروریست های جنایتکار را برید. در مجموع مردم و ارتش به پیروزی های چشمگیری رسیدند. چگونه ملتی که در اوج پیروزی هایش و در یک قدمی شکست کامل دشمن است، دست به کشتار شیمیایی می زند؟
 
از جمله دلایل دیگر در رد این ادعا آن است که سلاح شیمیایی در منطقه ای استفاده شده که در اشغال تروریست ها نبوده است و در آن مدافعان حکومت ساکن بودند. همچنین بازرسان سازمان ملل نیز مدرکی درباره ی استفاده دولت سوریه به دست نیاورده اند.
 
جالب آن جاست که آمریکا این ادعا را در حالی مطرح می کند که خود در زمان استفاده عراق از سلاح شیمیایی علیه ایران نه تنها صحبت از اقدام نظامی علیه عراق نکرد، بلکه از این کشور پشتیبانی سیاسی و نظامی به عمل می آورد. جالب تر آن که به طرز مشکوکی ابتدا شیطان بزرگ اعلام می کند که اگر سوریه سلاح شیمیایی به کار بندد این کشور را مورد حمله ی نظامی قرار می دهد. درست بلافاصله پس از این اتهام، عملیات شیمیایی در سوریه انجام می شود و این درحالی است که هنوز سازمان ملل در این مورد اظهار نظر قطعی نکرده است. البته امروز دیگر ملت ها این دست از اقدامات کثیف محور شرارت را متوجه می شوند.
 
هنوز ملت های منطقه فراموش نکرده اند که آمریکا هنگام حمله به عراق هم ادعای مبارزه با سلاح های کشتار جمعی را داشت، ولی چند سال بعد رئیس جمهور جنگ طلب آمریکا به دروغ بودن این ادعا اعتراف کرد. آیا این اعتراف هزاران کشته ی بی دفاع را زنده می کند؟ آیا می توان جان هزاران انسان مظلوم را به واسطه ی تصمیم های جاهلانه و خشونت بار عده ای زورگو، به خطر انداخت؟ آیا زمان آن نرسیده است که کشورهای منطقه جنگ افروزی آمریکا و انگلیس و اسرائیل و ایادی مستکبرشان را محکوم کنند؟ آیا زمان آن نرسیده است که مستضعفین عالم فریاد برآورند و استکبار را به طوفان فریاد خود به عقب برانند؟
 
البته استکبار باید در مواجهه با یکی از کشورهای مقاومت چنین هراسان شود! چه کسی است که نداند که سوریه تا کنون کمک های بسیاری به محور مقاومت کرده است و خاری در چشم اسرائیل بوده است؟ حال که مستکبران در مقابل بیداری اسلامی احساس خطر کردند با ارائه ی تحلیل های مغایر با واقعیت سعی در منحرف کردن انقلاب های منطقه دارند. سوریه نقش مهم و راهبردی در منطقه دارد و برای جمهوری اسلامی ایران هم بسیار مهم می باشد. ما نیز منافع ملی خود را در پیروزی این کشور در برابر توطئه ی بیگانگان می بینیم.
 
دولت های منطقه همچون عربستان، قطر و ترکیه آگاه باشند که هر گونه آتش افروزی و جنگ طلبی به ضرر کشور های منطقه است. آمریکایی ها هم مانند جنگ عراق و افغانستان، قطعا ضرر خواهند کرد.وقتی که ساقط کردن دولت فاسد صدام،آمریکایی ها را در باتلاق فرو برد،توقع می رود که حمله به جلوه ای از مقاومت موجب سقوط در دره ای بی کران شود. این کار موجب نفرت هر چه بیشتر ملت ها از آمریکا خواهد بود و عواقب نامشخصی خواهد داشت.
 
اینک ما دانشجویان انقلابی آمادگی خود را جهت کمک به ملت پایدار سوریه اعلام می کنیم و با روحیه ای بسیجی آماده ی فرمانبری از رهبر خود، امام خامنه ای(مد ظلّه العالی)، هستیم.بر خود می دانیم تا آخرین نفس مقاومت را ادامه دهیم. این جنجال ها و هوچی گری های دشمن ما را از هدف اصلی منحرف نمی کند و هر روز زنجیره ی مقاومت را در مقابل صهیونیسم ملعون مستحکم تر می کنیم. به امید خدا تا محو شدن اسرائیل، این لجن زار رو به زوال، از پا نخواهیم نشست.
 
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
 
بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران، صنعتی شریف، امیرکبیر، علم و صنعت، خواجه نصیر، امام صادق(ع)
انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار