عضو هیئت رئیسه امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اظهار رضایت مقامات ترکیه در مورد تحولات اخیر منطقه به نقل از خبرگزاری دولتی این کشور گفت: مردم سوریه همچنان مثل گذشته مقاومت کرده و خداوند یاری‌کننده مظلومین است.

"منصور حقیقت‌پور" نماینده اردبیل، سرعین و نمین در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اظهار رضایت مقامات ترکیه در مورد تحولات اخیر منطقه به نقل از خبرگزاری دولتی این کشور گفت: در جواب این مسئله باید این ضرب‌المثل را بر زبان آورد که آرزو بر جوانان عیب نیست و شتر در خواب بیند پنبه‌دانه...!
 
وی ادامه داد: ترکیه هر اقدامی که توانسته علیه دولت و ملت مظلوم سوریه انجام داده که آتش این اقدام خودسرانه نیز تا قسمتی دامن‌گیر این کشور شده اما متاسفانه مسئولين این کشور از خواب بیدار نشده‌اند.
 
حقیقت‌پور تاکید کرد: در مقابل اراده ملت‌های مسلمان متجاوزین باید زانو بزنند.
 
عضو هیئت رئیسه امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: این مسئله برای هم‌پیمانان آمریکا خجالت‌آور است که عامل تمام ناامنی‌های منطقه از هم‌پیمانانش در منطقه ناامید شده و خود می‌خواهد وارد میدان شود.
 
نماینده اردبیل و سرعین در پایان خاطر نشان کرد: مردم سوریه همچنان مثل گذشته مقاومت کرده و خداوند یاری‌کننده مظلومین است.

گفتني است خبرگزاری دولتی آناتولی ترکیه گزارشی را منتشر کرده که از رضایت خاطر دولتمردان این کشور نسبت به تحولات جاری حکایت دارد. این خبرگزاری می‌نویسد بر اساس تحلیل موسسه "رند" سقوط بشار اسد در سوریه، ضربه‌ای راهبردی به ایران خواهد بود و به شکل‌گیری یک خلأ قدرت در منطقه منجر می‌شود که ترکیه می‌تواند آن را پر کند.

همچنين رقابت راهبردی ایران و ترکیه در عراق، بخش دیگری از موارد اشاره شده در این گزارش است که با عنوان تقویت منازعات میان شیعه و سنی از آن یاد شده و سقوط بشار اسد می‌تواند بر این امر نیز تأثیرگذار باشد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: ایران ، سوریه ، منطقه ، رضایت ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار