دیپلماسی شهری فعال تهران در مکه مکرمه؛

رایزنی های تهران برای عضویت شهرهای مشهد مقدس ، اصفهان ، شیراز و تبریز در OICC

روز گذشته در جلسه هیات مدیره و شورای اداری سازمان پایتخت ها و شهرهای اسلامی ، با رایزنی هیات تهران ، شهرهای مشهد مقدس ، اصفهان ، شیراز و تبریز به عضویت رسمی این سازمان در آمدند.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران سیزدهمین دوره مجمع عمومی سازمان پایتخت ها و شهرهای اسلامی هم اکنون در مکه مکرمه در حال برگزاری است .
روز گذشته در جلسه هیات مدیره  و شورای اداری سازمان پایتخت ها و شهرهای اسلامی ، با رایزنی هیات تهران ، شهرهای مشهد مقدس ، اصفهان ، شیراز و تبریز به عضویت رسمی این سازمان در آمدند.
چندی پیش ، شهردار تهران دکتر محمد باقر قالیباف با ارسال نامه ای خطاب به دبیر کل  این نهاد بین المللی عضویت شهرهای یاد شده را توصیه کرده بود.
 
براساس این گزارش هیات شهرداری تهران در حاشیه این جلسه رایزنی های گسترده ای برای کسب آرای مورد نیاز برای پیوستن این شهرها به عضویت رسمی این سازمان انجام داد .
 
برخی از این شهرها تا کنون به شکل غیر رسمی در سازمان مذکور عضویت داشتند و عضویت اصفهان در دوره گذشته حد نصاب آرا برای عضویت را کسب نکرده بود.
 
همچنین در نشست هیات مدیره اختصاص جایزه ای به شهر مقدس مشهد با حمایت تهران به تصویب رسید .
 
سازمان پایتختها و شهرهای اسلامی OICC  سازمانی بین المللی است که در سال 1980 تاسیس شده و 141شهر  از 54 کشور عضو کنفرانس اسلامی در آن عضویت دارند ، شهرداری تهران عضو هیات مدیره این اجلاس است .
 
همچنین در حاشیه اولین روز این کنفرانس مدیرکل روابط عمومی و بین الملل شهرداری تهران با شهرداران مکه و تونس ، مقامات شهری ترکیه و دبیرکل این سازمان دیدار و گفتگو کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار