برگزاری اجتماع بزرگ "مدافعان حرم" با حضور معاون اول قوه قضاييه، ظرفیت وزارت دادگستری باید احیا شود، تلاش مي‌كنم كارگزار عدالت باشم، تصدي حجت‌الاسلام و المسلمين پورمحمدي كمك بزرگي براي قوه قضاييه است، با کسري بودجه مواجهيم، پورمحمدي بسترساز تحقق عدالت در جامعه خواهد شد، بازدید سرزده پورمحمدی از سازمان تعزیرات حکومتي و ... از مهم‌ترین اخبار این هفته دستگاه قضایی بود.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، اجتماع بزرگ "مدافعان حرم" فردا با حضور معاون اول قوه قضاييه برگزار مي‌شود، ظرفیت وزارت دادگستری باید احیا شود، تلاش مي‌كنم كارگزار عدالت باشم، تصدي حجت‌الاسلام و المسلمين پورمحمدي كمك بزرگي براي قوه قضاييه است، با کسري بودجه مواجهيم، پورمحمدي بسترساز تحقق عدالت در جامعه خواهد شد، بازدید سرزده پورمحمدی از سازمان تعزیرات حکومتي  و ... از مهم‌ترین اخبار این هفته دستگاه قضایی بود.

**پنجمين اجتماع بزرگ "مدافعان حرم" با سخنراني حجت‌الاسلام و المسلمين رئيسي معاون اول قوه قضاييه



اجتماع بزرگ "مدافعان حرم" فردا با حضور معاون اول قوه قضاييه برگزار مي‌شود


پنجمين اجتماع بزرگ مدافعان حرم يكشنبه 10 شهريور ماه با حضور حجت‌الاسلام و المسلمين رئيسي معاون اول قوه قضاييه برگزار مي‌شود.


**وزارت دادگستری در قانون اساسی جایگاه مهمی دارد و باید این جایگاه بیش از پیش تبیین شود از آنجایی که وزیر دادگستری را رئیس قوه قضاییه پیشنهاد می‌دهد و وی با اعتماد رئیس جمهور و مجلس شورای اسلامی شروع به کار می‌کند بنابراین نقش مهم وزیر دادگستری و فرآیند آن باید تبیین شود.



ظرفیت وزارت دادگستری باید احیا شود


معاون اول قوه قضاییه گفت: احیای ظرفیت‌های وزارت دادگستری که وظیفه حلقه ارتباط بین سه قوه را دارد نقش بسزایی در پیشگیری از وقوع جرم دارد.


** رسالت اصلي همه ما اجراي عدالت در نظام اسلامي است و بايد سعي كنيم اين مهم رعايت و در جامعه اجرا شود چراكه با عدالت مردمان به صلاحيت و كفايت و سامان مي‌رسند و فرمانروايي و مديريت جامعه زماني در جاي خود قرار مي‌گيرد كه برپايه عدالت باشد.



نيامده‌ام موجب ارتقاي وزارت دادگستري شوم/ تلاش مي‌كنم كارگزار عدالت باشم


وزير دادگستري گفت: نيامده‌ام موجب ارتقاي وزارت دادگستري شوم البته اميدواريم اين اتفاق بيفتند، اما مردم از دستگاه قضايي انتظار تحقق عدالت را دارند و بنده تلاش مي‌كنم كارگزار عدالت باشم و عدالت را ارتقا بخشم.

**ظرفيت بالاي وزارت دادگستري در شكل دادن مناسبات با كشورها و مجامع بين‌المللي در ارتباط با موضوعات قضايي حقوقي بسيار موثر است.




تصدي حجت‌الاسلام و المسلمين پورمحمدي كمك بزرگي براي قوه قضاييه است


حجت‌الاسلام والمسلمين رئيسي گفت: تصدي اين سازمان توسط حجت‌الاسلام و المسلمين پورمحمدي كمك بسيار بزرگي براي قوه قضاييه است.

**اکنون هم قوه قضاییه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نظرات و دیدگاه‌هایی دارند و در ارتباط با تفسیرهایی از قانون اساسی هنوز به اجماع نرسیده‌اند، لذا چنانچه مجلس با همکاری قوه قضاییه نظر دیگری در ارتباط با وزارت دادگستری داشته باشد ما اعلام آمادگی می‌کنیم و در این جهت تلاش خواهیم کرد. 



ضرورت اصلاح بودجه احساس می‌شود/با کسري بودجه مواجهيم



وزیر دادگستری گفت: اکنون ما با کسری بودجه مواجه هستیم بنابراین تجدیدنظر در بودجه 92 ضروری به نظر می‌رسد.


**اميدواريم حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي بتواند اصل 160 قانون اساسي را كه در ارتباط با نيازمندي‌هاي روز جامعه است محقق ساخته و با تعامل قواي سه گانه در تحقق سياست‌هاي كنوني نظام توفيق يابد.



پورمحمدي بسترساز تحقق عدالت در جامعه خواهد شد/ بختياري موجبات ارتقاي وزارت دادگستري را فراهم كرد



قائم مقام وزير دادگستري گفت: حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي نقش پشتيباني در برقراري عدالت در جامعه را دارد و تحقق اين هدف براي وي در اولويت است اميدواريم كه با تجربه‌اي كه در حوزه‌هاي استراتژيك دارند بتوانند بسترساز تحقق عدالت در جامعه شوند.


**سازمان بسیج حقوقدانان کشور در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اعمال نظر، پیشنهاد و انتقاد از سوی صاحبنظران حوزه و دانشگاه  با هدف تقویت قوه قضاييه اقدام به برگزاري کرسی آزاداندیشی و نظریه پردازی حقوقی مي‌كند.



برگزاري ششمين كرسي آزادانديشي با موضوع "عدالت رويه‌ای به عنوان رویکردی حق بنیاد"


مسئول روابط عمومی سازمان بسیج حقوقدانان کشور گفت: ششمين كرسي آزادانديشي با موضوع "عدالت رويه‌ای و تکلیف به بیان دلایل تصمیمات اداری به عنوان رویکردی حق بنیاد" سه‌شنبه جاري برگزار مي شود.


**نظام جمهوری اسلامی بر خط مقاومت تاکید دارد و حمایت ایران از سویه از آن جهت است که این کشور در خط مقدم مبارزه با صهیونیست‌ها قرار دارد و آمریکایی‌ها می‌خواهند این خط مقاومت را برای ادامه حیات رژیم صهیونیستی بشکنند.





اگر آمریکا در سوریه دست به ماشه ببرد قطعا زمینه‌ساز نابودی رژیم صهیونیستی و شکست خود خواهد بود



معاون اول قوه قضاییه درباره حمله احتمالی آمریکا به کشور سوریه گفت: اگر آمریکایی‌ها در این قضیه دست به ماشه ببرند قطعا زمینه نابودی رژیم صهونیستی و شکست خود را فراهم کرده‌اند.


**"حجت‌الاسلام مصطفي پورمحمدی" وزیر دادگستری کشورمان صبح امروز به صورت سرزده از سازمان تعزیرات حکومتی کشور بازدید کرد.




بازدید سرزده پورمحمدی از سازمان تعزیرات حکومتي



وزیر دادگستری صبح امروز به طور سرزده از سازمان تعزیرات حکومتی بازدید کرد.


**تلاش ما باید در جهت حذف دست‌های ناسالم، روابط ناسالم، ارتقاء تلاش‌های سازنده و خلاق و کمک به استعدادهایی باشد که قصد بارور کردن محیط اقتصاد کشور را دارند و این بخش مهمی از وظایفی است که برعهده سازمان تعزیرات حکومتی است.



روند تحول سازمان تعزیرات حکومتی را مثبت ارزیابی می‌کنم/هنر تعزيرات ایجاد بازار سالم و کاهش بستر تخلف است



وزیر دادگستری صبح امروز طی بازدید از سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران با معاونان اين سازمان ديدار و گفتگو کرد.

**جابجایی اصل خوبی است و نباید با آن منفی برخورد کرد، چرا که مقام معظم رهبری نیز در جابجایی دولت و مدیریت‌ها فرمودند که "این خود اصل است و باید رعایت شود."



وزارت دادگستری برايم دنیای جدیدی است/نبايد با جابه‌جايي‌ها برخورد منفي کرد



وزیر دادگستری با بيان اينکه وزارت دادگستری دنیای جدیدی برای من است، گفت: پیشنهادهایی برای ارتقای وزارت دادگستری به بنده شده است که مجال می‌خواهم با مطالعه بیشتر و رایزنی‌ها و با تدبیر بیشتر تصمیم بگیرم، چرا که بی‌تدبیری و بی‌بنیادی عمرش کوتاه است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: حقوقی ، قضایی ، اجتماع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار