توليد سفارشي از سوي دولت انگيزه سازندگان آن در تامين فروش تجاري آن در زمان اكران از بين مي‌برد.

مسعود اطيابي، تهيه‌كننده و كارگردان، در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران، در خصوص كم رونقي فيلم‌هاي كودك در حوزه توليد و اكران گفت: با وجود توليد فراوان در حوزه كودك اما در اكران با مشكل روبه رو هستيم در حال حاضر با توجه به اين كه كودكان به تنهايي قادر به رفتن به سينماها نيستند خانواده‌هاي آن‌ها به دليل فضاي كودكانه فيلم‌ها علاقمند به حضور در سينماها نيستند.

وي با اشاره به تفاوت مولفه‌هاي فيلم‌هاي كودك در ايران و جهان عنوان كرد: مولفه‌هاي ارزشي از جمله شرافت در فيلم‌هاي كودك ايران با ساير فيلم‌هاي سينماي جهان متفاوت است و آثار كودك در جهان به راحتي توسط خانواده پذيرفته مي‌شود.

اطيابي ادامه داد: توليدات سفارشي معضل سينمايي ما است كه تهيه‌كننده به دليل كسب درآمد قبل از توليد انگيزه نمايش تجاري ندارد و بايد دولت با حمايت خود باعث پيگيري ژانر كودك توسط بخش خصوصي شود تا نيازي به سفارشي نباشد.

وي اظهار داشت: دولت بايد دست از توليد بردارد و سفارش فيلم نيز ندهد تا تهيه‌كننده و كارگردان انگيزه توليد و اكران فيلم كودك را داشته باشند چراكه در طول مدت اين 3 سال هر ساله 2 فيلم پرفروش داشتيم.

اطيابي افزود: رقابت در توليد كودك بهانه‌اي براي درآمد زدايي عده‌اي خاص شده است.

وي در خصوص ارزيابي جشنواره كودك اظهار داشت: جشنواره كودك بايد جنبه بين‌المللي پيداكند و جنبه داخلي آن حذف شود علاوه بر آن نيز توقع توليد 10 يا 15 فيلم كودك نداشته باشند.

اطيابي خاطرنشان كرد: دولت بايد در توليد اين گونه آثار حمايت مادي و معنوي لازم براي توليدكنندگان فراهم كنند اما دست به توليد نزند./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار