عضو سابق هیئت مدیره استقلال گفت: همیشه بازی های دربی از حساسیت زیادی برخوردارند، در دربی امسال دو تیم استقلال و پرسپولیس شرایط خوبی دارند اما نمی شود نتیجه این بازی را پیش بینی کرد.

امیدوار رضایی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: استقلال تهران پر افتخارترین سرمربی لیگ را در اختیار دارد و همچنین بازیکنانی با تجربه تر از پرسپولیس را دارد، بطوریکه تیم استقلال 5 بازیکنی که در دربی به پرسپولیس گل زنی کردند را دارد که در مقابل یک بازیکن پرسپولیس به استقلال گل زده است که از این لحاظ استقلال نسبت به پرسپولیس برتری دارد.

عضو سابق هیئت مدیره استقلال افزود: شکستی که هفته پیش استقلال مقابل استقلال خوزستان داشت باعث شده که این تیم با انگیزه بیشتری مقابل پرسپولیس قرار بگیرد. به گفته وی شاید اگر تیم ضعیف تری این باخت را متحمل می شد باعث تضعیف روحیه آنها می شد اما در مورد استقلال این موضوع صدق نمی کند و می خواهند با یک بازی خوب، بازی گذشته خود را جبران کنند.

وی در خصوص تیم پرسپولیس نیز گفت: این تیم امسال در وضعیت بهتری قرار دارد هم مدیرعامل فعالی دارد و هم سرمربیگری دایی که با انگیزه بالایی این تیم را هدایت می کند، تیم را محکم تر از قبل کرده است.

رضایی خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه استقلال بازیکنان با تجربه ای دارد که هم از لحاظ بازی در لیگ و هم بازی در دربی با تجربه تر هستند و به صورتی پتانسیل بهتری دارد و امیدوارم بازی مساوی نشود و استقلال برنده این شهرآورد باشد.

*فتح اله زاده استقلال را از حاشیه دور می کند

وی همچنین در خصوص مدیر عامل استقلال اظهار داشت: فتح اله زاده آدم باتجربه ای است و یکی از دلایل موفقیت این تیم هماهنگی مدیریت با کادر فنی بوده که توانسته این هماهنگی و موفقیت را حفظ کند و از ایجاد حاشیه بپرهیزد.

عضو سابق هیئت مدیره استقلال ادامه داد: امیدوارم بازی میان استقلال و پرسپولیس در درجه اول بازی جوانمردانه و با اخلاق و بعد برای کسب نتیجه باشد و هواداران دو تیم هم باید اخلاق حرفه ای را رعایت کنند چون شرایط الان طوری است که اگر بخواهند از قانون و مقررات سرپیچی کنند به ضرر تیم خودشان می شود و باعث کسر امتیاز از تیم محبوبشان می شود پس باید عاقلانه رفتار کنند تا فرهنگ اصیل ایرانی را به نمایش بگذارند و تیمشان را تشویق کنند.

*مشکل ورزش عدم اجرای قوانین فعلی و نداشتن قوانین به روز است

وی در مورد مشکل عمده ورزش کشور گفت: متاسفانه مشکل عمده ورزش کشور عدم اجرای قوانینی است که در حال حاضر وجود دارد و ورزش کشورمان قوانین به روز ندارند و به همین دلیل بعضی از فدراسیون ها با عمل نکردن به مقررات که در اساس نامه فدراسیون ها است نتوانستند جایگاه خود را حفظ کنند که توجه به مقررات یکی از مسائل جدی است که همه باید به آن فدراسیون ورزش که خود نهاد مستقل است بها بدهند.

رضایی ادامه داد: فدراسیون ها خودشان نهادی مستقل هستند و باید به دولت کمتر وابسته باشند و همچنین دولت کمتر دخالت داشته باشند تا اعتبار جهانی برای تک تک فدراسیون ها اعمال شود و جایگاه فدراسیون ورزش حفظ شود اگر قوانین به روز شود چهارچوب اولیه قانونی وزارت خانه انجام شود بقیه کارها شخصی است و هر کس براساس نظر شخص خود می تواند عمل کند پس باید در وهله اول چهارچوب قانونی تعیین شود. منابع مالی در اختیار فدراسیون ها قرار بدهند و اختیارات و جایگاه ها مشخص شود و اینها مشکلاتی است که باید روشن شود.

*وزارت ورزش باید اتاق فکر باشد

وی خاطرنشان کرد: وزارت ورزش باید اتاق فکر باشد باید همه نخبگان ورزش و کسانی که سابقه علمی و اجرایی و دانشگاهی دارند باید در کنار هم قرار بگیرند تا یک جمع خردمندانه شکل گیرد و تصمیم گیری ها درست شود./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار