جاده های ایران، خاطرات خویشاوندی به یاد نمی آورند و حداقل آن چیزی که این روزها در رسانه ها می توان خواند آمارتصادفات است که تقصیرش را به گردن جاده ها می اندازند اما بماند که جاده هابی تقصیر ترینند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران معاون فنی و عمرانی منطقه یک محمد شیری گفت: لواسانات به عنوان یکی از نقاط گردشگری و تفرجگاهی درشمال تهران محسوب می شود که به دلیل طبیعت زیبای آن همیشه مورد توجه شهروندان تهرانی بوده ومسیر دسترسی به آن از بزرگراه لشکرک تا گردند قوچک درمنطقه یک قرار دارد.  
 
محمد شیری اظهار داشت: با توجه به افزایش تعداد خودروهای شهر تهران وتمایل روز افزون شهروندان به گذراندن اوقات فراغت در بیرون از شهر، علاوه بر ترافیک در این محور شاهد وقوع حوادث ناگوار درقوسها و پیچ های آن بودیم لذا با عنایت به لزوم بازبینی در چنین محوری شهرداری منطقه یک اقدام به تعریض آن بر اساس کلیه استانداردهای فنی کرد.  
 
شهرداری منطقه یک برای ایمنی و کاهش خطرات رانندگی اقدام به تعریض این محور نموده است ولی در آمار تصادفات چیزی که برای ایران گردان واضح است، زیبایی های فراوان جاده های ایران است، جاده هایی که خود پر جاذبه اند و مشوقی برای آن که دل به آن بسپاری و بروی ماشین داشته باشی هوا هم بهاری باشد، دلت هم جای خنکی بخواهد و از شلوغی و آلودگی و از سر و صدا و ازدحام شهر خسته شده باشی، دوست داری به جاده بزنی ، جایی که فوری بعد از شلوغی ها در دسترس مناظر خوب و هوای آزاد و خنک قراربگیری لذا این جاده نشانگر همین امر است که با راندن در آن به ایمنی بیشتر دست یابی.  
 
شیری عنوان کرد: این جاده درمحدوده منطقه یک قرار گرفته است و طراحی آن به لحاظ بافت قدیمی جاده ای دو طرفه بود که یک لاین برای رفت و یک لاین برای برگشت داشت که با اجرای این طرح جاده ای با عرض 22متر در2 لاین 11متری، با ایجاد شانه خاکی وآبگذر هدایت آبهای سطحی وتدارک مسیری بتنی جهت سرریز آبهای حاصل از بارندگی و شکستگی ترانشه های خاکی احداث شد.  
 
شیری خاطر نشان کرد: برای ایمنی راه و سهولت در تردد خودروهای جاده، توسط نصب قطعات بتنی (نیوجرسی) به دو بخش رفت و آمد هر کدام دوباند تقسیم شده است.  
 
شیری در ادامه افزود: این طرح توسط وزارت راه و شهرسازی انجام شده وهم اکنون بالغ بر چهار کیلومتر از این مسیر تعریض یافته است.  
 
امید است وزارت راه و شهرسازی بتواند با ایمن سازی راهها و جاده ها و کاهش تصادفات وترافیک در امن ساختن آنها برای شهروندان موفق باشد. /ف
برچسب ها: مسیر ، تفرجگاه ، پایتخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار