رييس دانشگاه علوم پزشكي شيراز گفت : در يك سال گذشته تحريم هاي دارويي و تجهيزات پزشكي سال سختي را براي حوزه سلامت رقم زد اما با تلاش متخصصان و صبر و درايت مردم اين سختي ها را پشت سر گذاشتيم.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، محمد هادي ايمانيه بیان کرد: تحريم‌ها يكي از دلايل بروز مشكلات پارسال بود، انقباض شديد مالي از ديگر دليل سختي كار در حوزه سلامت است .
وي ادامه داد : به واسطه تحريم‌ها، ورود مواد اوليه برخي داروها و ورود دارو، تجهيزات پزشكي، لوازم يدكي تجهيزات پزشكي، دريافت خدمات پس از فروش و مهندسي دستگاه‌ها و تجهيزات نصب شده با مشكلات زیادی روبرو شد.
ايمانيه بيان كرد : ما براي ورود كارشناسان نصب دستگاه‌هاي پزشكي در سال گذشته با محدوديت و ممنوعيت مواجه بوديم.
وي افزود: همه مي‌دانند كه دستگاه‌هايي مانند ام‌آر‌آي، سي‌تي‌اسكن، آنژيوگرافي، راديوتراپي و بسياري از دستگاه‌هاي مورد استفاده در سيستم بهداشتي و درماني در كشور، همواره نيازمند قطعات و خدمات فني و مهندسي‌ است كه پارسال به ‌واسطه تحريم‌ها، تامين اين نيازها با دشواري ممكن شد.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي شيراز با بيان اينكه پارسال به‌ دليل استفاده طولاني مدت از دستگاه راديوتراپي بيمارستان نمازي، بيماران دريافت كننده خدمات مجبور بودند مدت بيشتري را زير دستگاه قرار گرفته و سطح بيشتري از بدنشان تحت تابش اشعه قرار داشته باشد، ادامه داد: همه اين سختي‌ها را تاب آورديم و اين مرهون همراهي مردم و صبر و بردباري آنان بود.
رييس دانشگاه علوم پزشكي شيراز از همراهي رسانه‌ها و خبرنگاران نيز قدرداني كرد و گفت: اگر چه پارسال از سوي رسانه‌ها با انتقاداتي مواجه شديم اما اين انتقادات هم موجب شد، تلاش خود را براي رفع كاستي‌ها بيشتر كنيم.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي شيراز، تغيير مديريت ها را يكي ديگر از علت‌هاي بروز مشكلات و سختي كار در حوزه سلامت دانست و افزود: طي يكسال، دو وزير در حوزه سلامت تغيير كرد و با تغيير هر وزير، معاونان، مديران و مسئولان در بخش‌هاي مختلف نيز تغيير كرد و باعث شد اجراي تصميم‌ها به‌واسطه تغيير رويكرد در تصميم‌گيري‌ها، دشوار شود.
ايمانيه ادامه داد : پارسال تمام مسئولان به ‌خوبي اين كلام امام و مقام معظم رهبري كه مردم امروز ايران اسلامي حتي از مردم زمان رسول‌الله(ص) و علي‌(ع) نيز بهتر و همراه‌ تر هستند، را در عمل درك كردند./س

برچسب ها: سال ، سخت ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.