رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اعتدال، اصول را تغییر نمی‌دهد بلکه با ذوق و سلیقه، تاکتیک‌ها را با حکمت پیگیری می‌کند.

به گزارش حوزه دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، همزمان با میلاد با سعادت حضرت معصومه(س)، مراسم معارفه سردار سرتیپ پاسدار "حسین دهقان" وزیر دفاع و تودیع سردار سرتیپ پاسدار "احمد وحیدی" با حضور سردار سرلشکر بسیجی "سید حسن فیروزآبادی" رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ، سردار "شیرازی" رئیس دفتر نظامی فرماندهی معظم کل قوا و فرماندهان و مسئولان لشکری و کشوری برگزار شد.
 
در ابتدای این مراسم سردار "مجید بکایی" جانشین وزارت دفاع  با قرائت حکم ریاست جمهوری اسلامی ایران حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در انتصاب سردار سرتیپ پاسدار  "حسین دهقان" به سمت وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، طی سخنانی به نمایندگی از معاونان، مدیران، دانشمندان و صنعت‌گران وزارت دفاع از  تلاش‌های خستگی ناپذیر و خدمات خداپسندانه سردار وحیدی  قدردانی و تشکر کرد.

در ادامه این مراسم سردار سرلشکر "سید حسن فیروزآبادی" رئیس ستاد کل نیروهای مسلح طی سخنانی با بیان این‌که مهمترین نکته‌ای که امام خامنه‌ای برای این مرحله از انقلاب بیان فرمودند حفظ جهت گیری‌هاست، گفت: در مسئولیت‌های جدید باید به راهی که امام و شهدا پیش گرفتند، پایبند باشیم.

وی با تأکید بر اینکه ولایت فقیه ستون و خیمه انقلاب اسلامی است، خط امام خمینی(ره) را برگرفته از اسلام ناب محمدی(ص) و ولایت اهل بیت (ع) دانست و افزود: در جمهوری اسلامی ایران، قانون اساسی و ارکان نظام بر این خط و مسیر استوار است.

سرلشکر فیروزآبادی با بیان اینکه سردار وحیدی از فرماندهان برجسته سپاه و با سابقه رزمی درخشان است،تصريح کرد: در دوران وزارت این سردار بزرگ کارهای خوبی انجام شد، خوشحالیم که سردار دهقان نیز که تجربه کافی در این کار دارد وزارت خود را آغاز کرد.

وی تأکید کرد: این وزارتخانه با سابقه ارزشمندی که دارد باید از دانشمندان و متخصصان کارآمد و زبده در تقویت زیرساخت‌ها، طراحی‌ها و ساخت تجهیزات نظامی استفاده کند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه کارنامه وزارت دفاع پس از پیروزی انقلاب اسلامی از جمله در دفاع مقدس و پس از دفاع مقدس کارنامه‌ای درخشان است، گفت: همه باید به وزیر جدید کمک کنند.

سرلشکر فیروزآبادی خطاب به سردار دهقان افزود: نیروهای مسلح چشم به راه مطالبات و اولویت‌های خود هستند.

وی تأکید کرد: اعتدال مشی دولت آقای روحانی است و این یعنی همان تدبیر و امید و انتخاب تاکتیک مناسب برای زمان و مکان مناسب و دوری از افراط و تفریط.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اعتدال، اصول را تغییر نمی‌دهد بلکه با ذوق و سلیقه، تاکتیک‌ها را با حکمت پیگیری می‌کند.

سرلشکر فیروزآبادی افزود: وزارت دفاع پیشرو در علم و فناوری است و نقش مهمی در استحکام داخلی نظام دارد و یکی از دستگاه‌های راهبردی ایران اسلامی است.

وی اظهار داشت: امروز که مسئولیت در وزارت دفاع جابجا می‌شود باید تدابیر فرمانده معظم کل قوا درباره استفاده از ظرفیت‌های بالای کشور مد نظر قرار گیرد.

در ادامه این مراسم سردار دهقان طی سخنانی گفت:خدا را شاکر و سپاسگزارم که توفیق خدمت سربازی فرماندهی معظم کل قوا و همکاری سربازان فداکار ، ولایت‌مدار ،جهادگر ،دانشمند و تلاش‌گران عرصه تحقیقات و تولید قدرت دفاعی را نصیب بنده فرمود و به شکرانه این نعمت بزرگ سجده شکر و سپاس به درگاه کبریائیش می‌سایم و از تلاش‌های شبانه روزی و خالصانه وزرای دفاع پیشین خصوصاً برادر دانشمند ، متقی و تلاشگرم سردار وحیدی و تمامی مسئولانی که در گذشته و در جای جای وزارت دفاع مسئولیتی بر عهده داشته‌اند قدردانی و تجلیل می‌کنم.

وزیر دفاع افزود: یکی از عرصه‌های تجلی و عینی سازی این باورها و اعتقادات، بخش دفاع و نیروهای مسلح عزیز ایران اسلامی‌اند و جایگاه فعلی نظام در حوزه‌های "قدرت سخت" و "قدرت نرم" محصول همین "اندیشه ها" و "اقدامات" است.

سردار دهقان با بیان اینکه کارکرد و کارویژه اصلی نیروهای مسلح، عینی سازی "اقتدار ملی" در جهت حفظ و صیانت از اهداف و منابع ملی است، تصریح کرد: این مهم تحقق نخواهد یافت مگر در سایه فرآیندهای معطوف به "مهندسی تولید قدرت" و حداکثرسازی آن" در چارچوب اهداف، سیاست‌ها و راهبردهای نظام برای دستیابی به راهبردهای "بازدارندگی موثر" و "دفاع همه جانبه" و فهم، درک و تجزیه و تحلیل عمیق و همه جانبه از تحولات محیطی تأثیرگذار بر روندهای امنیتی شکل‌دهنده محیط امنیتی جمهوری اسلامی ایران و تولید پاسخ مناسب و پیشگامانه به الزامات تأمین امنیت ملي.

وی گفت: وزارت دفاع بایستی با بهره ‌گیری از تجارب حاصل از سه دهه تلاش پیوسته و  فزاینده عرصه‌های تولید و تحقیق و با پشت سر گذاشتن سه نسل از فناوری‌ها، تغییر و تحول لازم را متناسب با الزامات و نیازهای امروز و آینده در سطوح و عرصه‌های مختلف و در تعامل با محیط پیرامون تجربه کند.

 وزیر دفاع دولت یازدهم اظهار داشت: این مهم در سایه "پیاده سازی نظام نوآوری دفاعی "،  "آینده نگری و دیده بانی تحولات فناورانه دفاعی" و تحقق شعار "جهش فناورانه راهبردی" و پای‌گذاری در عرصه "فناوری نسل چهارم" میسور خواهد شد.

سردار دهقان تصريح کرد: سرمایه‌های مادی و معنوی و انسانی موجود در وزارت دفاع و نیروهای مسلح این "امید" را "نوید" می‌دهد که می‌توان با اطمینان خاطر به سمت اهداف مورد نظر حرکت کرد.

وزیر دفاع افزود: قطعاً آنچه ما را در پیمودن این راه دشوار یاری می‌رساند خداباوری و یقین به نصرت الهی، توسل به ائمه طاهرین علیهم السلام ،حفظ و صیانت از میراث گران‌سنگ امام راحل(ره) و شهدای گرانقدر ، اطاعت محض از رهبری انقلاب و پیاده سازی تمام عیار فرامین ، تدابیر و سیاست‌های ابلاغی ایشان، هم‌یابی، همراهی ستاد کل نیروهای مسلح و همکاری و به اشتراک گذاری همه ظرفیت‌های نیروهای مسلح ، فعال‌سازی ،مؤثر سازی و تمرکز توانمندی‌ها و موضوعات اولویت‌دار  است.

سردار دهقان گفت: وزارت دفاع در یک نگاه، سازمانی مکتبی، دانش بنیان، کارآفرین، شایسته محور، کمال طلب، برخوردار از سرمایه انسانی بالنده و پیشگام و متعهد به خلق ارزش و تولید قدرت برای ارتقاء اقتدار دفاعی و افزایش قابلیت بازدارندگی مؤثر نظام در روندی مستمر، فزآینده و پرشتاب، پاسخگو به مطالبات و نیازهای حال و آینده نیروهای مسلح، نقش آفرین در سطح ملی و فراملی، متکی بر ساختار شبکه‌ای و نظامات چابک پویا و روزآمد، براساس مؤلفه‌ها و شاخص‌های اسلامی، انقلابی و ارزشی و بهره‌مند از مدیریت جهادی و فرهنگ و روحیه انقلابی و بسیجی است.

وزیر دفاع در پایان اظهار امیدواری کرد: با توکل به خدا و مساعدت و همکاری تمامی همکاران در نیروهای مسلح و وزارت دفاع بتوانم گامی فراتر و رو به پیش بر پایه سرمایه‌های بی‌نظیر موجود بردارم.

در ادامه این مراسم همچنین سردار سرتیپ "احمد وحیدی" وزیر دفاع دولت دهم با بیان اینکه تدبیر مقام معظم رهبری، شکسته شدن مرزهای دانش است، گفت: این فرمان در زمان وزارت اینجانب سرلوحه و دستورالعمل کاری وزارت دفاع بود.

وی افزود:در چهار سال گذشته همکاری نزدیک و کاملی بین وزارت دفاع و نیروهای مسلح وجود داشت و این همدلی راه رشد و توسعه دفاعی کشور را هموار ساخت.

سردار وحيدی خدمت در نیروهای مسلح را یکی از حساس‌ترین  مسئولیت‌ها و وظایف دانست و اظهار داشت: نیروهای مسلح و وزارت دفاع خط مقدم مقابله با دشمن و دفاع از کیان و انقلاب اسلامی است و کار در این عرصه افتخاری بزرگ است.

وزير دفاع دولت دهم، صمیمیت، همکاری، ولایت‌مداری، عشق به خدمت و آماده حرکت بودن برای رسیدن به قله‌ها را ویژگی اصلی کارکنان وزارت دفاع خواند و تصريح کرد: در کارکنان این وزارتخانه هیچ‌گاه خستگی ندیدم، به همین دلیل دستاوردها و توانمندی‌های وزارت دفاع بسیار دیدنی و خیره کننده است.

سردار وحیدی تأکید کرد: امروز ایران به نقطه‌ای رسیده است که کسی فکر اقدام سوء به آن را نمی‌کند.

وی با اشاره به حوادث اخیر، منطقه را آبستن حوادث جدید ناشی از خصومت و تکبر مستکبران و ضعف کشورهای ساده لوح و ضعیف دانست.

سردار وحیدی با اشاره به تهدیدات آمریکا برای حمله به سوریه گفت: آمریکا کشوری است که انبارهای انباشته از  بمب‌های شیمیایی دارد که می‌بایست طبق کنوانسیون‌های بین‌المللی تا امروز  تمامی آن‌ها را نابود می‌کرده، حال چنین رژیمی مدعی استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی ضد  مردم کشورش است.

وزير دفاع دولت دهم با تصریح بر اینکه ایران سرافراز، مقتدر با عزمی استوار با قدرتی مثال زدنی به رهبری فرماندهی کل قوا در منطقه حرکت می‌کند، افزود: چشم امید خیلی از کشورها به ایران است و بی‌تردید پیروزی از آن ماست.

وی همچنین به سردار سرتیپ حسین دهقان به عنوان وزیر دفاع جدید تبریک گفت و خاطر نشان کرد: سردار دهقان، برادری کارآمد، باکفایت و با سابقه و کارنامه‌ای درخشان در سپاه، وزارت دفاع و بنیاد شهید است.

گفتنی است در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر از خدمات سردار وحیدی در طول تصدی مسئولیت‌های مختلف در وزرات دفاع به ویژه 4 سال گذشته تجلیل و قدردانی شد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: دهقان ، دفاع ، وحیدی ، امنیتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار