اینکه تلاش‌ها برای انتخاب وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش و علوم از سوی دولت انجام گرفته بود، اما این افراد به هر دلیلی نتوانستند نظر موافق نمایندگان را جلب کنند.

عبدالوحید فیاضی، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت : متاسفانه با توجه به اهمیت بالای بحث آموزش در کشور، شاهدیم که هنوز وزارتخانه‌های مربوطه یعنی آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری بدون وزیر بوده و از طریق سرپرست اداره می‌شوند.
 
وی ادامه داد: با وجود اینکه تلاش‌ها برای انتخاب وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش و علوم از سوی دولت انجام گرفته بود، اما این افراد به هر دلیلی نتوانستند نظر موافق نمایندگان را جلب کنند بنابراین انتظار نمایندگان آن بود که در این شرایط وزرای دیگری از سوی دولت معرفی شوند که این اتفاق هنوز نیفتاده است.

وی، با بیان اینکه بر نگرانی و دغدغه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درخصوص اداره وزارتخانه‌های مذکور از سوی سرپرست تصریح کرد: متاسفانه با توجه به تعطیلی مجلس در دو هفته آینده به نظر می‌رسد که وضعیت به همین منوال ادامه یافته و طبیعتاً معرفی وزرای پیشنهادی تا مهرماه به طول ‌انجامد و این بدان معنا است که سال تحصیلی جدید در کشور از سوی دو
سرپرست آغاز خواهد شد.

 وی یادآور شد: با وجود آنکه عمده کار وزرای علوم و آموزش و پرورش در شهریور و مهرماه است، اما به دلیل حضور سرپرستان قادر نخواهیم بود اقدامات و تحول وسیعی در حوزه آموزش و پرورش و آموزش عالی ایجاد کنیم.

 وی ادامه داد: ماموریت‌های اصولی و آرمان‌های انقلاب اسلامی باید به شکل پررنگ‌تری در برنامه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین آموزش و پرورش دنبال شود و همچنین تربیت نیروی انسانی و جذب معلمان و اساتید کارآمد و قوی را سرلوحه اهداف خود قرار دهد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار