گرایش های سیاسی هیچ دخالتی در عزل و نصب روسای دانشگاهی و معاونت ها ندارد و منش ما مدیریت علمی است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ جعفر توفیقی، سرپرست وزارت علوم تحقیقات و فناوری در جمع خبرنگاران در حاشیه گردهمایی روسای هیات های ورزشی دانشگاه های کشور گفت:  در خصوص  ازل و نصب هایی از سوی وزارت علوم صورت گرفته باید بگویم که تاکنون 4 مورد بوده که 2 مورد به معاونین و 2 مورد به دانشگاه های کشور مربوط مي شود.

وی افزود: ما کسی را عزل نمی کنیم بلکه می خواهیم یک انرژی جدید  در خصوص فعالیت ها ادامه یابد در خصوص معاونین باید بگویم در خصوص معاونین آموزشی و فرهنگی رایزنی هایی شکل گرفته اما هنوز تصمیم جدید گرفته نشده.

وی در ادامه  در خصوص انتقاد هایی که بر عزل رئیس دانشگاه علامه شکل گرفته این عزل و نصب تاکنون هیچ نگرانی در بر نداشته چنانچه گرایش های سیاسی را در این عزل و نصب ها دخالت نمی دهیم بلکه مش ما علمی است.

وی در ادامه در خصوص برنامه های سال تحصیلی جدید اظهار داشت: طی نشستی که با روسای دانشگاه های سراسر کشور جهت هماهنگی و ایجاد نشاط و امید در قشر دانشگاهی مورد بررسی قرار گرفته اگر چالش و مشکلی بود مطرح شد و هم اکنون دانشگاه ها آمادگی کامل از نظر ثبت نام و اعضای هیئت علمی و آزمایشگاه ها  را دارند تا با دسترسی خوب  تحصیل را آغاز کنند.

در خصوص وام های دانشجویی نیز تمام سعی خود را در  بودجه سال 93  ارائه می دهیم تا این وام های دانشجویی تقویت شود.

توفیقی در  خصوص بازنگری سر فصل های دروس دانشگاهی اظهار داشت: یکی از راه های موثر برنامه ریزی آموزشی مبتنی بر نیاز سنجی که تمام تلاش خود را برای  انطباق برنامه های درسی  مبتنی بر نیاز های دانشگاهی  انجام می دهیم.

وی در پایان در خصوص ورزش دانشگاهی و بودجه آن خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه قانون بودجه آذر ماه به مجلس می رود اعتبارات ورزشی نیز تقویت می شود./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار