دهها تن از مردم بوليوي در اعتراض به تصميم رئيس جمهور آمريکا براي حمله نظامي به سوريه تظاهرات کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلويزيوني ريل نيوز، در اين راهپيمايي که در لاپاز پايتخت بوليوي برگزار شد، رهبران جنبش هاي اجتماعي همراه با هواداران ايو مورالس رئيس جمهور بوليوي خود به مداخله نظامي آمريکا در سوريه اعتراض کردند و خواستار صلح در سوريه و متوقف شدن آنچه آن را "رويکردهاي امپرياليستي و تهاجمي آمريکا" مي خواندند، شدند.
يک شهروند بوليويايي در جمع تظاهرکنندگان گفت:مردم بوليوي بايد متحد شوند و از نظر اخلاقي از سوريه حمايت کنند و از آمريکا بخواهند توضيح دهد چطور رئيس جمهوري که جايزه صلح نوبل دريافت کرده است مي خواهد جنگ بيفروزد.
يکي از ديگر افراد شرکت کننده در اين تظاهرات نيز گفت:حمله و تهاجم عليه مردمي که اکنون به صلح نياز دارند، کافي است. به اين علت است که ما مردم بوليوي از اقتدار و تماميت ارضي سوريه حمايت مي کنيم. به اين علت است که ما مردم سوريه خواهان صلح هستيم. حمله و فشار پيوسته اوباما بر کشورهاي جهان ديگر کافي است.
اعتراضات ديگري نيز چند روز قبل مقابل سفارتخانه آمريکا در لاپاز شکل گرفت و شرکت کنندگان به حمله آمريکا به سوريه اعتراض کردند.
ايو مورالس رئيس جمهور بوليوي به تازگي با پاپ فرانسيس رهبر کاتوليک هاي جهان ديدار داشت. پاپ نيز خواستار صلح در سوريه و اجتناب از جنگ است.
مورالس در سخنراني خود براي مردم بوليوي گفت: آنها به بهانه مسائل انساني دخالت خود را توجيه مي کنند اما در عمق هيچ يک از اين اقدامات بهانه هاي انساني مطرح نيست. آنچه آنها واقعا به آن فکر مي کنند، نفت و کنترل ژئوپليتيکي خاورميانه است.
بوليوي همراه با ديگر کشورهاي آمريکاي لاتين در سال هاي اخير روابط دوستانه اي با سوريه داشته اند. بلوک منطقه اي آمريکاي لاتين حمله احتمالي آمريکا به سوريه را محکوم کرده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار