دقايقي پيش سايت شبكه يك سيما فعاليت آزمايشي خود را با حضور "مهدي فرجي" در جمع اصحاب رسانه آغاز كرد.

به گزارش خبرنگار حوزه راديو تلويزيون باشگاه خبرنگاران حاضر در نشست خبري مديران و رونمايي از مجموعه هاي تلويزيوني "ماتادور" و "بچه هاي نسبتا بد" و سايت جديد شبكه يك سيما دقايقي پيش با حضور "مهدي فرجي" مدير شبكه يك سيما، "سميرا رستمي" مدير روابط عمومي شبكه يك سيما، برگزار شد.



بنابراين گزارش دقايقي پيش سايت جديد شبكه يك سيما با حضور "مهدي فرجي" مدير شبكه يك افتتاح شد.

 در ادامه اين مراسم "فرجي گفت": اين سايت هر لحظه به روز مي شود و بهترين راه دسترسي خبرنگاران به اخبارهاي لحظه به لحظه شبكه يك سيما است.

وي با اشاره به قابليتهاي اين سايت كه به رنگ پرچم جمهوري اسلامي ايران است تصريح كرد: طراحي سايت به رنگ پرچم جمهوري اسلامي ايران است كه مخاطبان و خبرنگاران به صورت آنلاين مي توانند سوالات خود را مطرح كنند و در بخشي شخص من به صورت مستقيم پاسخگوي آنها خواهم بود.

"فرجي" افزود: اين سايت در كمترين زمان با اعلام برنامه هاي گروههاي متفاوت و فعال شبكه يك سيما با كيفيتي بالا، اخبار و اطلاعات را در اختيار مخاطبان قرار مي دهد.

*"سروش سيما" فكري جدي كند

"فرجي" در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران مبني بر اينكه با دانلود همه برنامه ها از سايت جديد شبكه، به نوعي درآمد "سروش سيما" پايين مي آيد، اظهار داشت: به هر صورت كيفيت و حواشي كه "سروش سيما" مي بيند، متفاوت است. به طور قطع بخشي از نياز مخاطب با دانلود حل مي شود و به طبع "سروش سيما" بايد فكري جدي تر در خصوص بالا بردن سطح كاري خود كند.

*"ماتادور" جايگزين "نوشدارو" مي شود


مدير شبكه يك سيما با اشاره به سريال "نوشدارو" ابراز داشت: براي نيمه دوم سال برنامه هاي جدي تري طراحي شده كه به زودي مخاطبان شاهد آن خواهند بود و بعد از پايان سريال "نوشدارو"، "ماتادور" روي آنتن مي رود.

"فرجي" تصريح كرد: بعد از سريال "ماتادور"، "بچه هاي نسبتا بد" و به احتمال زياد "عصر پاييزي" و بعد از آن "گذر از رنجها" در نيمه بهمن در 40 قسمت روي آنتن مي روند.

*"معماي شاه" 26 دي ماه سال جاري روي آنتن مي رود


مدير شبكه يك سيما با اشاره به سريال "معماي شاه" افزود: 26 دي ماه سال 92، سريال "معماي شاه" كليد خورد و تلاش ما بر اين است كه امسال در همان 26 دي ماه، پس از پايان "كلاه پهلوي"، "معماي شاه" روي آنتن رود.

در ادامه اين گزارش، "مهدي فرجي" با اشاره به ويژه برنامه هاي ايام ماه محرم و "دهه فجر"، ابراز داشت: تعدادي تله فيلم براي ايام ماه محرم و نيز دهه فجر امسال در نظر گرفته شده كه به موقع در اختيار اصحاب رسانه قرار مي گيرد. در سال گذشته 8 تله فيلم روي آنتن رفت كه 5 تله فيلم از توليدات خود مابود.

وي ادامه داد: تعدادي تله فيلم نيز براي مناسبت هايي چون، "شب يلدا"، "13 آبان"، "16 آذر" و "12بهمن" توليد شده كه در زمان مناسب خود از شبكه يك سيما روي آنتن مي رود.

*پخش "نورالدين پسر ايران" در آستانه هفته دفاع مقدس

بنابراين گزارش، در هفته دفاع مقدس، به گفته "فرجي"، 7 قسمت از سريال "نورالدين پسر ايران" و كتاب "دا" روي آنتن مي رود وبه دنبال آن سريال "سنگر تداركات" در 5 قسمت از شبكه يك سيما پخش خواهد شد.

*مستند "شهيد خرازي ها" در دست  توليد

در ادامه اين نشست، "مهدي فرجي" با اشاره به ساخت سريالهايي در خصوص شهداي هشت سال جنگ تحميلي گفت: مستندهاي "شهيد خرازي ها" و "دليران نخلستان" در دست توليد بوده كه به اميد خدا براي هفته دفاع مقدس آماده مي شود.

وي افزود: در هفته دفاع مقدس مجموعه "آخرين روزهاي زمستان" مجدد روي آنتن شبكه يك سيما مي رود.

*"حرف حساب" ما با شما روي آنتن مي رود


مدير شبكه يك سيما در خصوص برنامه هاي "حرف حساب" و "اين شب ها"، گفت: در بخش "حرف حساب" ايده اي را داريم كه به زودي آن را عملي مي كنيم تا مردم هم به صورت زنده سوالات خود را مطرح كنند.

وي ادامه داد: "اين شب ها" هم در ماه "محرم و صفر" پخش مي شود كه هنوز مجري آن مشخص نيست.

 "فرجي" در خصوص برنامه "ثريا" تصريح كرد: برنامه "ثريا" از آخرين چهارشنبه شهريور ماه سال جاري روي آنتن شبكه يك سيما مي رود و برنامه "پايش" هم با موضوع "حماسه اقتصادي" و نيز "مناظره" با موضوع تامين اجتماعي و اتفاقات پيرامون آن از شبكه يك سيما پخش مي‌شود.

بنابراين گزارش در ميان انبوهي از سوالات و خبرهاي خوش مدير شبكه يك سيما براي اصحاب رسانه و مخاطبان تيزر "بچه هاي نسبتا بد" روي آنتن رفت و آنطور كه معلوم بود، "اشكان خطيبي" به همراه "يوسف تيموري" مشغول كشيدن و طرح يك نقشه براي دزدي بودند كه جالب به نظر مي رسيد.

*گروه مستند هنوز نوپا است/ 27 هزار شركت كننده عالي است

در ادامه اين نشست، "ناصحي" مدير گروه مستند شبكه يك سيما در خصوص تشريح برنامه هاي حوزه مستند گفت: گروه مستند به نسبت ديگر شبكه ها جوان و نوپا است و نزديك به 3 سال از فعاليت اش مي گذرد.

وي ادامه داد: مدت 40 روز به صورت مستمر نظرسنجي ها را ادامه داديم و در آخر فهميديم كه 41 درصد مخاطبان خواهان برنامه هاي حيات وحش و طبيعت گردي، 21 درصد خواهان برنامه هاي دفاع مقدس و 18 درصد خواهان برنامه هاي مستند، اجتماعي، سياسي، فرهنگي و صنعتي نيز هستند.

ناصحي افزود: طي گفتگويي با "ضرغامي" رئيس رسانه ملي و "مهدي فرجي" مدير شبكه يك سيما به اين نتيجه رسيديم كه محور بيشتر برنامه ها "اجتماعي" و "حيات وحش" باشد.

وي تصريح كرد: كارمستند، زمان بر است و توليدات انبوه به روزها و ساعات زيادي احتياج دارد ولي براي نيمه دوم سال، "ربان قرمز" با موضوع "ايدز" و "HIV"در 4 قسمت روز هشتم آذر ماه سال جاري روي آنتن مي رود.

*"تكيه بر باد" با موضوع مواد مخدر

ناصحي ادامه داد: مستند "تكيه بر باد" با موضوع و رويكرد مواد مخدر جديد و صنعتي به زودي پخش مي شود و بايد بگويم كه تيم سازنده بسيار خطر كردند كه با اين افراد در شهرستانها مواجه شده و از آنان تصوير گرفتند.

*"خط قرمز" روي آنتن مي رود


وي افزود: مجموع "خط قرمز" با پرداخت به آسيب ها و ازدواج زن ايراني با مرد خارجي و با بحث قاچاق كالا و سرقت مصلحانه، تقديم مخاطبان علاقمند مي شود.

"ناصحي" تصريح كرد: "مستند آواي زندگي" در روز "محيط بان" با موضوع شكار غير قانوني و حيات وحش روي آنتن مي رود.
 
در ادامه این گزارش؛ مستند "پرلا" با موضوع پرندگان و "جای پا" با موضوع مناطق حفاظت شده و مستند" دست آفریده ها" با حضور 20 استادکار تایید شده از طرف یونسکو تقدیم علاقمندان می شود .

**" صبح بخیر ایران " با رویکرد اقتصاد

همچنین " آشتیانی زاده" مدیر گروه اجتماعی شبکه یک سیما گفت: مستند "صبح بخیر ایران" با رویکرد "خانواده"، " سلامت جسم و روح" ،" ارتباط خانواده ها" "افزایش مهارت زندگی" و " اقتصاد تقدیم مخاطبان می شود و در کنار آن، مسابقه و برنامه های ترکیبی دیگری نیز برای مخاطبان علاقمند روی آنتن می رود.

** "حرف حساب" مخاطب خانه دار دارد

همچنین " سیاح" مدیر گروه " دانش و اقتصاد" گفت: خوشبختانه برنامه های " حرف حساب "،" پایش" و مناظره همچنان به کار خود ادامه می دهد و امیدوارم با گذشت زمان بیشتر به خواسته های مردم نزدیک تر شویم.

** 20 فیلمنامه در دستور کار داریم

همچنین " کاظمی " مدیر گروه فیلم های تلویزیونی گفت: همچنان در ارتقاي سطح کارها و فیلمنامه ها در تلاش هستیم و برای تولید فیلمهای تلویزیونی 20 فیلمنامه را در دستور کار قرار داده ایم.

در ادامه این گزارش "مهدی فرجی" در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر ادامه تصویر برداری "کلاه پهلوی" و طولانی شدن این سریال گفت: بخش های پایانی این سریال مانده بود که در 25 روز فیلم برداری شد و با امکانات پیشرفته ویدئو، عوامل توانستند بهترین کار را انجام دهند.
 
"فرجی" در پاسخ به رسیدن بودجه به بعضی از سریال ها در صورتی که سازمان صدا و سیما با کمبود بودجه مواجه است، تصریح کرد: سریال هایی که ساخته می شود با مشارکت سرمایه گذار پیش می رود و اگر شرایط فراهم شود به طور قطع سریال "میلیاردر 2" و "نون خامه ای" هم به کار و تولید خود ادامه می دهند.
 
وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر تولید سریال "پایتخت 3" تصریح کرد: با تهیه کننده و کارگردان وارد گفتگو شده ایم و امیدواریم به زودی کار کلید زده شود و تیم کار خود را برای نوروز 93 آغاز کنند./ص



گزارش از :الهه عليزاده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.