نويسنده گفت: به علت نداشتن تعريف خاصي از موارد ممنوعه، نويسنده توانايي دفاع از اين موارد در صورت كاربرد آن و قانع كردن مسئولان را خواهد داشت.

"سيد محمد موسوي بفروتي" نويسنده در گفتگو با خبرنگار حوزه ادب باشگاه خبرنگاران، گفت: به نظر مي‌رسد كه كارهاي فرهنگي بايد پربارتر باشد و در مورد ادبيات، هر ادبياتي، ادبيات مخصوص خود را داشته و در هر قسمت از متخصصان استفاده شود. 

وي افزود: ادبيات شاخصه‌هاي مختلفي از قبيل ادبيات كودكان داشته و افراد متبحر در هر زمينه را به كار گيرند. در وهله اول آزادي مطبوعاتي و اجتماعي را در محدوده‌اي كه تعريف كرده داده شود تا كار را به راحتي انجام دهد، همين دو عامل مهمترين كار در قسمت فرهنگي است. 

موسوي بفروتي تأكيد كرد: موارد دغدغه آميز اجتماع را در محل زندگي‌شان و محيطي كه به آن اشراف داشته از آنان بخواهند. نويسندگان اين دغدغه‌ها را به صورت موردي و موضوعي مطرح كرده تا از آميختگي فرهنگي جلوگيري شود. منظور از آميختگي فرهنگي مشخص كردن فرهنگ بهتر براي خانواده‌ها كه از طريق تفكيك و كار كردن بر روي فرهنگ‌هاي مختلف است. 

وي با اطلاع داشتن از مميزي كتاب پس از چاپ كتاب عنوان كرد: وزارت ارشاد متخصص اين موضوعات است و حداقل يك نويسنده با آزادي كامل حرف خود را زده، با بيان موارد خواسته شده قبل از چاپ پيش فرض‌هايي در ذهن نويسنده آمده كه سبب جلوگيري از نوشتن مي‌شود. 

وي بيان كرد: در صورت بيان نشدن خط قرمزها، پس از نگارش كتاب موارد خط قرمز بيان شده، اين مسئله حداقل سبب دفاع نويسنده مي‌شود به علت نداشتن تعريف خاصي از موارد ممنوعه، نويسنده توانايي دفاع از اين موارد در صورت كاربرد آن و قانع كردن مسئولان را خواهد داشت./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار