واکنش شخصيت‌هاي سياسي به هجمه اصلاح‌طلبان عليه راستگو؛

اگر اصلاح‌طلبان آزادي بيان را قبول دارند چرا عصباني شده‌اند/ واکنش اصلاح‌طلبان با اصول دموکراسي مغايرت دارد

شخصيت‌هاي سياسي کشور در واکنش به هجمه‌هاي اصلاح‌طلبان عليه الهه راستگو اظهار نظرات مختلفي ارائه کردند.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران؛ اصلاح‌طلبان پس از رأي "الهه راستگو" به قاليباف به عنوان شهردار تهران، وي را مورد هجمه قرار دادند و در جلسه شوراي شهر امروز هنگام سخنراني وي، جلسه را ترک کردند.

واکنش‌هاي تند عليه عضو هيئت رئيسه شوراي شهر تهران و همچنين عضو حزب اسلامي کار، تا جايي است که اخراج وي از اين حزب در دستور کار قرار دارد.

در اين گزارش به بررسي اظهارات شخصيت‌هاي مختلف درباره واكنش تند اصلاح‌طلبان در مقابل الهه راستگو پرداخته‌ايم.


شوراي شهر جاي گروکشي نيست/ به خط کشي و تقابل سياسي خاتمه دهيد




" سيد حسين نقوي‌حسيني" نماينده مردم ورامين در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، درباره واكنش اصلاح‌طلبان نسبت به رأي "الهه راستگو" در انتخاب شهردار تهران، اظهار داشت: شوراي شهر جاي گرو کشي و خط‌کشي‌هاي سياسي نيست و هر عضو از اين شورا آزاد است که راي و نظر خود را بيان کند.
 
وي افزود: شوراي شهر نبايد در ابتداي کار خود وارد تنش‌ها و کشمکش‌هاي سياسي شود،‌ اين درحالي است که ما يکبار شاهد شوراي سياسي در تهران بوديم و اين مسئله موجب شد که مردم از گرايش به جريان خاصي پرهيز کنند.

سخنگوي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي در پايان خاطر نشان کرد: به شوراي شهر تهران توصيه مي‌کنم که به خط‌کشي و تقابل سياسي در داخل شورا خاتمه دهند و تنها به فکر خدمت‌گذاري به مردم و راهاي تقويت خدمات شهري به مردم باشند.


اگر شما دموکراسي و آزادي بيان را قبول داريد چرا آنقدر عصباني شديد؟




"اسماعيل کوثري" نماينده مردم تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران در واکنش به هجمه اصلاح‌طلبان نسبت به "الهه راستگو" در انتخاب شهردار تهران، اظهار داشت: اين اقدام آنها نشان داد که اصلاح‌طلبان تنها ادعاي آزادي بيان و دموکراسي را داشته و تحمل کوچکترين شکستي را ندارند.

وي در ادامه افزود: اصلاح‌طلبان تلاش کردند تا نظر خود را به کسی که می‌خواست آزادانه رأی دهد تحمیل کنند، که این بیانگر مخالفت اصلاح‌طلبان با آزادی بيان و رای آزاد است و نشان مي‌دهد اصلاح‌طلبان همیشه به دنبال تحمیل نظر و خواسته‌های خود به دیگران هستند که اين نوعي انحصارگرايي و افراط به شمار مي‌رود.

عضو مجمع نمايندگان تهران همچنين اظهار داشت: بايد به اصلاح‌طلبان گفت، اگر شما دموکراسي و آزادي بيان را قبول داريد چرا انقدر عصباني شديد؟ مگر زماني که آقاي "مسجدجامعي" به عنوان رئيس شوراي شهر انتخاب شد، اصولگرايان چنين کردند و  چيزي گفتند.


اصلاح‌طلبان شمشير را از رو بسته‌اند / با حاشیه‌سازی اجرای امور شهر را به تعویق نیندازید




"صدیقه شاکری" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، درباره واکنش اصلاح‌طلبان نسبت به رای "الهه راستگو" برای انتخاب شهردار تهران اظهار داشت: بداخلاقی‌های اصلاح‌طلبان برای اولین بار نیست که مشاهده می‌شود و آنها بارها به تکرار این کار پرداخته‌اند و این در حالی است که آنها مدام دم از آزادی و استقلال رای در انتخابات می‌زنند.

وی افزود: واکنش خصمانه نسبت به فردی که در جمع‌بندی خود به این نتیجه رسیده که به فردی که دارای توانایی مدیریتی و اداره شهر تهران است، رای دهد عملی بسیار زشت و یک بداخلاقی به حساب می‌آید.

این فعال سیاسی ادامه داد: در انتخاب رئیس شورای شهر تهران در این دوره دو نفر از اصولگرایان هم همین کار را کردند، اما در پی آن شاهد هیچگونه برخورد خصمانه‌ای از سوی اصولگرایان نسبت به آرای موجود در انتخاب "مسجدجامعی"نبوده‌ایم چراکه همیشه این جریان سیاسی براساس اعتقادشان نسبت به نظام و رهبری عمل کرده‌ است.

شاکری با اشاره به فرمایشات "مقام معظم رهبری"مبنی بر اینکه سیاسی‌کاری را کنار بگذارید و در فکر خدمت به مردم باشید؛ گفت: ترک جلسه شورای شهر از سوی اصلاح‌طلبان در هنگام سخنرانی الهه راستگو  و همچنین واکنش تمامی نشریات زنجیره‌ای دوم خردادی نسبت به رای وي خلاف تکلیف شرعی و اخلاقیات است.

عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با بیان اینکه الهه راستگو فردی متدین، بااخلاق و متدین است که براساس وظیفه و تکلیف کاندیدای شورای شهر شده، تصریح کرد: اینکه جناح‌های سیاسی اعلام کنند که ما شخصی را به صحنه بیاوریم و حق رای و استقلال فکری را از وی بگیرند، خدمت به مردم به حساب نمی‌آید بلکه خدمت به جناح و خط سیاسی محسوب می‌شود.

شاکری بیان داشت: شورای شهر محلی برای خدمت‌رسانی به مردم است اما در انتخاب شهردار تهران شاهد بودیم که اصلاح‌طلبان از هم اکنون شمشیرها را از رو بسته‌اند و خط کشی را به عنوان مبنا برای خود قرار داده‌اند که کسی حق عدول از آن را ندارد و این صحیح نیست که با بروز چنین رفتارهایی و پرداختن به حاشیه‌هایی این چنینی اجرای امور شهر را به تعویق بیندازیم.

این فعال سیاسی تصریح کرد: ابزاری برخورد کردن با افکار مردم و منتخبین مردم و همچنین در عقل افراد را بستن عملی بسیار زشت است که رضایت کسی را درپی ندارد و بهتر است که اصلاح‌طلبان دست از این بداخلاقی‌ها بردارند و اجازه فعالیت آزادانه را به افراد بدهند و به عنوان مانعی برای اجرای امور عمل نکنند.

شاکری در پایان خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبان بدانند که هرجا اصولگرایان تخلف کردند هیچ ایرادی ندارد تذکر بدهند چرا که ما خوشحال می‌شویم از اینکه مردم آگاه شوند تا در دوره بعدی به آن فرد متخلف اصولگرا در انتخابات رای ندهند.


واکنش اصلاح‌طلبان با ادعای دموکراسی کاملا مغایر است/ شورای شهر اعتماد مردم را سلب نکند




"حمیدرضا ترقی" در گفتگو با
خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به واکنش اصلاح‌طلبان نسبت به دو عضو این جناح در جریان انتخابات شهردار تهران، گفت: انتظار اصلاح‌طلبان از رای تشکیلاتی دادن برای مصالح ملی انتظار بی‌جایی است و خلاف منافع ملی کشور است.  
 
وی ادامه داد: کسانی که منافع حزبی را به منافع ملی ترجیح می‌دهند قطعا مورد اعتماد مردم نیستند و به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان دچار غرور و خودباوری بیش از حدی شده‌اند.  
 
عضو حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه رای مردم به اعضای شورای شهر به خاطر شخصیت اجتماعی و شناخت آنها بود، تصریح کرد: مردم تصور می‌کنند رای‌آوری نمایندگان اصلاح‌طلبی که در شورای اسلامی شهر تهران کاندیدا بودند به خاطر عضویت و وابستگی حزبی آنها است نه روحیه خدمت.  
 
ترقی اظهار داشت: رای‌آوری اعضای شورای شهر به دلیل عضویت حزبی وجهه خوبی ندارد، این نوع انتظارات با ادعای دموکراسی و آزادی کاملا مغایرت دارد و این نشان می‌دهد اگر اصلاح‌طلبان به قدرت برسند حتی آزادی اعضا و طرفداران‌شان را سلب کنند.  
 
وی با بیان اینکه استبداد حزبی و سیاسی بیشتر در احزاب چپ، کمونیست و مارکسیست دیده می‌شود بیان داشت: استبداد حزبی حتی در احزاب غرب نیز دیده نشده حتی اسلام نیز ولایت حزبی را نپذیرفته و اعتقاد  دارد انسان‌ها باید براساس تکلیف و رضای خدا عمل کنند.  
 
عضو موتلفه اسلامي در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم این واکنش‌ها نسبت به خانم راستگو از روی  احساس غیرتشکیلاتی باشد و اگر این واقعیت وجود داشته باشد که تصمیم‌شان حزبی است وجهه حزب اسلامی کار در بین آحاد مردم منفی خواهد شد.


سلب آزادي رأي با مباني تشيع مغايرت دارد




"محمدمهدی عبدخدایی" دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به هجمه اصلاح‌طلبان به "الهه راستگو" در جریان رای دادن به "محمدباقر قالیباف" اظهار داشت: در مذهب تشیع، تشخیص موضوع در شأن دین نیست و یکی از تفاوت‌های دموکراسی در جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها این است که شخص باید با نظر خود عمل کند.

وی ادامه داد: وابستگی گروهی در مذهب شیعی مثل غرب نیست که اگر فرد وابستگی حزبی داشته باشد، مطیع امر حزب بوده و آنها برایش تعیین تکلیف کنند.

عبدخدایی با بیان اینکه حتی ولی‌فقیه رای شخصی داده و تعیین موضوع نمی‌کند، بيان داشت: حتی در جریان انتخابات رهبری فرمودند؛ افراد خانواده از رای من بی‌خبرند، بنابراين هر شخصی آزادی رای دارد و در غیر این صورت دمکراسی و آزادی زیرسوال می‌رود.

وي با تاکید بر اینکه اشخاص در تصمیم‌گیری بايد مستقل عمل کنند، اظهار داشت: سلب حقوق دیگران مغایر با دموکراسی و مبانی شیعی است، بنابراين افراد  باید به مسائل دینی مراجعه کنند، همچنان که همه مطیع امر ولایت هستند.

دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام با بیان اینکه عرف، شرع و سیستم آزادی اجازه سلب حقوق دیگران را نمی‌دهد، خاطرنشان کرد: به گفته مقام معظم رهبری شورا جای سیاسی‌کاری نیست و هیچ کدام از جریان‌ها نباید نگاه قیم‌مآبانه داشته باشند، حتی امام راحل که مرجع و بنیانگذار انقلاب بودند، خود را قیم مردم نمی‌دانستند.


اصلاح‌طلبان تحمل نوگرايي ندارند




"بيژن نوباه‌وطن" نماينده مردم تهران در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، درباره واكنش اصلاح‌طلبان نسبت به رأي الهه راستگو در انتخاب شهردار تهران اظهار داشت: انتخاب نام اصلاح‌طلبي براي اين گروه سياسي از همان ابتدا اشتباه بود.

وي افزود: اين گروه سياسي بار ديگر نشان دادند كه تحمل نوگرايي را ندارند و با كسي كه خلاف منافع آنها حركت مي‌كند برخورد خواهند كرد.

نايب رئيس كميسيون فرهنگي مجلس با انتقاد از عملكرد اصلاح‌طبان در مواجهه با راي الهه راستگو تصريح كرد: اين اقدام آنها نشانه ظرفيت پايين اصلاح‌طلبان است، آنها حتي از نيروي خودي خود نمي‌توانند موضع متفاوت را بپذيرند.

نوباوه خاطرنشان كرد: چيزي از اصلاح‌طلبان باقي نمانده است، اين رفتار آنها بيشتر از اينكه به خانم راستگو آسيب بزند، خودشان را تضعيف مي‌كند.

اتفاقات اخیر شورای شهر گاف سیاسی اصلاح‌طلبان است




"محمد  قاسم‌کیا" عضو جامعه نمایندگان ادوار در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اقدام اخیر "الهه راستگو" عضو شورای شهر تهران گفت: هر فرد در جايگاه خود، حق عمل براساس دریافت‌های شخصی خود را دارد و به آن هیچ ایرادی وارد نیست.
 
وی افزود: وابستگی‌های حزبی موضوع فرعی است و اولویت هر فرد عمل به کارهایی سازگار با اعتقادات وی است، اگر برخلاف این موضوع عمل شود مانند یک کارمند تشکیلات است.
 
عضو جامعه نمایندگان ادوار با اشاره به جلسه امروز شورای شهر توسط اصلاح طلبان، ادامه داد: فشارهای از جانب اصلاح‌طلبان با ادعای آنها همخوانی ندارد، این اقدامات غیر قابل قبول است.
 
قاسم‌کیا تصریح کرد: موضوع اعتدال که اکنون میان اصلاح‌طلبان مطرح است، باید در عمل هم مشاهده شود.
 
وی با بیان اینکه هر فرد حق انتخاب دارد اظهار داشت: در مجلس شورای اسلامی هم با اکثریت اصولگرایان به یک وزیر با تفکرات اصلاح‌طلبی رای داده شد، این موضوع نشان دهنده انتخاب آزاد است، همانطور که به مجلس ایرادی وارد نیست به اقدام اخیر راستگو هم نمی‌توان انتقاد کرد.
 
قاسم‌کیا در پایان خاطرنشان کرد: اتفاقات اخیر شورای شهر یک گاف سیاسی از جانب اصلاح‌طلبان است و اختلافات داخلی که میان راستگو و حزب متبوعش ایجاد شده، باید بین خودشان حل شود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: الهه ، راستگو ، حزب ، کار ، شورا ، شهر ، قالیباف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار