وزير نيرو گفت: روستاهاي زيادي در کشور فاقد شبکه آب سالم هستند و اين امر زيبنده يک کشور نيست.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، حميد چيت چيان وزير نيرو در همايش مديران صنعت آب و فاضلاب کشور گفت: طي 25 سال اخير با وجود خدماتي که در صنعت آب و فاضلاب کشور ارائه شده هنوز با مشکل آب روبرو هستيم.

وي ادامه داد: با داشتن اعتبارات لازم امکان طي دو سال 7 ميليون نفر از جمعيتي که فاقد شبکه آب سالم هستند از شبکه آب سالم برخوردار مي شوند.

چيت چيان با بيان اينکه شرکت آب و فاضلاب کشور اين مسئولين را دنبال مي کند تصريح کرد: رفع اين مشکل موکول به تامين منابع مالي است.

وزير نيرو در ادامه گفت: از زمانيکه منابع آب روستايي به امور استانها تحويل داده شده اختصاص اعتبارات ملي به صنعت آب همين مشکل است.

وي در ادامه به موضوع هدررفت آب از طريق شبکه آبي اشاره کرد و افزود: عادت به ساخت پروژه هاي جديد ما را از بهره برداري صحيح  کمي دور کرده است. اگر درصدي از هزينه هاي پروژه هاي جديد را به بهره برداري اختصاص دهيم از هدررفت آب جلوگيري کنيم و نياز به احداث پروژه هاي جديد نيست.

چيت چيان ادامه داد: به صفر رساندن هدر رفت آب ميسر نيست اما با مديريت صحيح مي توان آنرا به حداقل رساند. اين امر کمک به اقتصاد کشور و حفظ منابع است اما نيازمند منابع است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار