براي ترانه نوشتن بايد اصول و قواعد فني اين كار را دانست،‌زيرا مانند هر رشته ي ديگري، حرفه ي ترانه سرايي هم چهارچوب و اصولي دارد كه بايد با اشراف به اين اصول پا به كارزار ترانه گذاشت.

"مهشاد عرب" ترانه سراي موسيقي پاپ كشورمان در گفتگو با خبرنگار حوزه ي موسيقي پاپ كشورمان در گفتگو با خبرنگار حوزه ي موسيقي باشگاه خبرنگاران گفت: براي ترانه نوشتن بايد اصول و قواعد فني اين كار را دانست،‌زيرا مانند هر رشته ي ديگري، حرفه ي ترانه سرايي  هم چهارچوب و اصولي دارد كه بايد با اشراف به اين اصول پا به كارزار ترانه گذاشت.

وي در ادامه افزود: براي ترانه سرايي تنها داشتن استعداد ذاتي كافي نيست، حس سرايش، مطالعه و واكاوي، پيگيري ترانه هاي اجرا شده در بازار موسيقي و همچنين برخورد حرفه اي و موثر با آهنگسازان و خوانندگان، از جمله عوامل مهمي است كه يك ترانه سرا بايد داشته باشد.

عرب در خصوص شناخت ترانه سرا از سليقه ي مخاطب گفت: اگر ترانه سرا آثار منتشر شده درماركت را شنيده باشد و كارهاي جديد را كه هر روز منتشر مي شود دنبال كند، به خوبي متوجه خواهد شد كه چه نوع كارهايي با اقبال عمومي روبرو مي شوند و مخاطب با چه ترانه هايي ارتباط بهتري برقرار مي كند.

حتي اطرافيان مابه عنوان يك جامعه آماري مي توانند در شناخت سليقه ي مخاطبان موسيقي كمك بسياري كنند.

"مهشاد عرب" در آخر به فعاليت هاي اخير خود اشاره كرد و گفت: آلبوم يه "دنيا حرف" با صداي "مهدي يغمايي" و تيتراژ تلويزيوني "سفره هاي آسماني" از جمله تازه ترين آثاري است كه با ترانه هاي من منتشر شده است و بزودي ترانه هايم در آلبوم هاي جديد "نيما مسيح"، "مهدي مدرس"، "مازيار عصري"، حسن زاده"، ايمان قياسي"، "اميد جاهد"و "متين صفرپور" و "حميد حيدري" به بازار موسيقي عرضه خواهد شد./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Tina
۰۴:۰۹ ۰۸ خرداد ۱۳۹۷
عالی بود