سخنگوي جبهه اصلاح‌طلبان با بيان اينکه منشور اصلاح‌طلبان را با هفت بند در اختيار رئيس‌جمهور قرار داديم، گفت: بگذاريد باب جديدي از انتقادات ميان ما و اصولگرايان ايجاد شود تا همديگر را نقد كرده و به چالش بكشيم.

 "مجيد محتشمي" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تفاوت منشور رقابت‌هاي سياسي و منشور اصلاح‌طلبان، گفت: منشور رقابت‌هاي سياسي مبتني بر تعيين حد و مرزهاي اخلاق مبارزات سياسي بوده، در حالي كه منشور اصلاحات تعيين استراتژي، راهبرد و اهداف اصلي جريان اصلاحات براي اداره كشور است.
 
وي با بيان اينكه آماده‌ايم پيشنهاد خود را مبني بر تعيين منشور رقابت‌هاي سياسي به جريان اصولگرا به ويژه حزب موتلفه ارائه دهيم، تاكيد كرد: اين منشور حدود و اختيارات احزاب در اكثر زمينه‌ها به ويژه رعايت فضاي انتخابات را تعيين كرده و همه موظف به رعايت آن هستيم.
 
سخنگوي جبهه اصلاح‌طلبان، اصلاحات را مترادف اعتدال دانست و با بیان اینکه تفكيك اين دو گفتمان توسط هر شخصي با انگيزه سياسي است، بيان داشت: منشور اصلاح‌طلبان را با هفت بند در اختيار رئيس‌جمهور قرار داديم تا مشخص شود آيا گفتمان اعتدال ايشان با اصلاحات ما قرابت و يا فاصله دارد؛ همچنين نگاه ايدئولوژيك، سياسي، اقتصادي و اجتماعي به اصلاحات و اعتدال بيانگر اين مهم است كه اصلاحات همان اعتدال است.

محتشمي با اشاره به شاخص‌هاي منشور اصلاح‌طلبان تصريح كرد: باور به قانون اساسي و ارزش‌هاي اسلامي، تحكيم مردم‌سالاري ديني با تاكيد براينكه مردم سالاري ديني منبع اصلي حاكميت در كشور است، استيفاي حقوق ملت به ويژه حق آزادي بيان و ساير حقوق شهروندي، تاكيد بر قانون‌مداري و قانون‌گرايي، رعايت اخلاق اسلامي در همه زمينه‌ها تاكيد بر توسعه پايدار و استقرار نظام عدالت اجتماعي و اقتصادي در كشور، تلاش در جهت تعامل روابط بين‌المللي با رعايت ارزش‌هاي اسلامي، صيانت از منافع ملي در منشور اصلاح‌طلبان تدوين شده است.
 
سخنگوي جبهه اصلاح‌طلبان با بيان اينكه اصول‌گرايي و اصلاح‌طلبي يك تفاوت ويژه دارند، اظهار داشت: اصلاح‌طلبان تاكيد بر آزادي و دين دارند در حالي كه جريان اصولگرايي تاكيد بر دين و نه آزادي داشته، همچنان كه جريان سكولاريسم بر آزادي و نه دين اصرار مي‌ورزد.
 
محتشمي با بيان اينكه آزادي در اصولگرايان كم‌رنگ بوده و ماهيت اين جناح بر سمع و اطاعت است، اضافه كرد: مشي اصلاح‌طلبان بر تحقيق و انتخاب بوده همچنان كه آزادانديشي ديني و رويه تحقيق جزو ماهيت اصلاح‌طلبي‌ است.
 
دبيركل حزب آزادي در پايان در پاسخ به این سوال كه با توجه به گفته‌هاي شما درباره ماهيت اصلاح‌طلبي، "راستگو" يك اصلاح‌طلب واقعي است، چراكه از روي تحقيق و انتخاب عمل كرده، گفت: راجع به راستگو در زمان‌هاي بعد صحبت خواهم كرد، اما بگذاريد باب جديدي از انتقادات ميان ما و اصولگرايان ايجاد شود تا همديگر را نقد كرده و به چالش بكشيم.
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: منشور ، اصلاح ، طلبان ، اصولگرا ، چالش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار