نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی گفت: برای تکمیل پتروشیمی اردبیل قرار شده از محل بانک توسعه اسلامی مبلغ 55 میلیون دلار تسهیلات پرداخت شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / حجت‌الاسلام حبیب برومند با اشاره به پیگیری‌های مستمر نمایندگان استان در به ثمر رسیدن طرح‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام، زیربنایی و اساسی اظهار داشت: پتروشیمی اردبیل از جمله این پروژه‌ها است که سال‌هاست در بلاتکلیفی و هاله‌ای از ابهام قرار دارد و قرار است با حضور مسئولان اقدام جدی و ضروری برای حرکت مثبت و سازنده در راستای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به انجام برسد.

وی از اختصاص 160 میلیون دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به این پروژه خبر داد و تصریح کرد: با ارتقای کارخانه پتروشیمی اردبیل به سطح یک امیدواریم اعتبارات تخصیص یافته به این پروژه نیز توسط دولت و بخش خصوصی ارتقا یابد.

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: قرار شده با همکاری‌های مشترک شرکت ملی گاز مسیر انتقال معلوم شود تا شرکت گاز استان اردبیل تولیت تأمین خوراک آن را بر عهده بگیرد.

حجت الاسلام برومند اضافه کرد: وزیر نفت قول مساعد داده است تا در این زمینه حمایت‌های همه‌جانبه‌ای را انجام دهد که این خود نویدبخش طرح اکتشاف و استخراج نفت در مغان است.

وی بیان کرد: نمایندگان استان همچنین با مدیرعامل پتروشیمی شازند اراک دیدارهایی را داشتند که به نظر می‌رسد مسئولان و مدیران این کارخانه در سفری به استان اردبیل مراحل اجرای این پروژه را که کمتر از 10 درصد پیشرفت دارد، مورد ارزیابی نهایی قرار داده و پیگیری‌های لازم را در این زمینه انجام دهند.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: کارخانه پتروشیمی اردبیل از یک ظرفیت عظیم برای اشتغالزایی و حرکت رو به جلوی تولیدی برخوردار است که امیدواریم با تکمیل و راه‌اندازی این کارخانه بتوانیم زمینه مساعدی را برای توسعه همه‌جانبه اشتغال و کارآفرینی مثبت و سازنده در استان اردبیل فراهم آوریم.

حجت الاسلام برومند در ادامه گفت: راه‌اندازی این کارخانه به نفع جوانان استان اردبیل می‌باشد تا بتوانند از این ظرفیت عظیم در اشتغال و نشان دادن توانمندی‌های خود بیش از گذشته بهره بگیرند.

وی در مورد حل مشکل چندین ساله اکتشاف و استخراج نفت مغان نیز افزود: وزیر نفت قول داده تا پایان این ماه تعیین تکلیف در این زمینه انجام شود تا سردرگمی‌ها به پایان رسیده و یک حرکت مثبت و رو به جلو را شاهد و ناظر باشیم/س.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.