معاون تحقیقات و فناوری انستیتوپاستور ایران، از تلاش های موفقیت آمیز محققان این مجموعه در به نتیجه رسیدن فرایند تولید اولیه واکسن هاری انسانی حداقل تا کمتر از یکسال آینده در کشورمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری،شاهچراغی در همایش شناخت بیماری بوتولیسم درمحل پژوهشکده انیستیو پاستور شمال کشور شعبه آمل گفت:طرح تولید واکسن هاری در ایران از یکسال گذشته توسط یکی از محققان عضو هیات علمی انستیتوپاستور ایران آغاز شده و تاکنون آزمایش های اولیه آن به خوبی پیش رفته ونتایج به دست آمده نیز مثبت بوده است.

وی افزود: این درحالی است که پیشتر محققان انستیتوپاستور ایران، تولید واکسن هاری دامی را آغاز کردند و اکنون در تلاش برای افزایش ظرفیت تولید ونیز بهبود کیفیت آن هستند.

معاون تحقیقات و فناوری انستیتوپاستور ایران، با بیان اینکه هم اکنون فقط تعداد بسیار کمی از کشورهای دنیا توان تولید وحتی دستیابی به فرآیند تولید واکسن هاری دامی وحتی انسانی را دارند،تصریح کرد: انستیتوپاستور ایران، اکنون جزء چهار کشور مهم وتاثیرگذار و جزء یک درصد مراکز علمی و پژوهشی در دنیا است.

شاهچراغی، ادامه داد: موفقیت ها ودستاورهای مهم محتققان انستیتوپاستور ایران، درسالهای اخیر باعث شده تا بسیاری از مراکزهای بین المللی انستیتوپاستور دنیا از جمله فرانسه، ایتالیا و چند کشور اروپایی دیگر خواهان ارتباط بیشتر علمی و تبادل تجربه های دوجانبه هستند.

وی، تصریح کرد: هم اکنون ارتباط های ایران با کشورهای پیشرفته دنیا در انستیتوپاستور، در بخش های مالاریا،هاری و بیماریهای دیگر مشترک میان انسان ودام است.

معاون تحقیقات و فناوری انستیتوپاستور ایران، از انستیتوپاستور،به عنوان بازوی کمکی برای تشخیص بیماریهای نوظهور برای مرکز مدیریت بیماریهای وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی کشور دانست ویادآورشد:این مجموعه توان وقدرت اجرایی ندارد وفقط کمک کننده شناخت بیماریها در کشور است/س

برچسب ها: تولید ، واکسن ، هاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.