"مهرزاد دانش" در خصوص فيلم‌‌سينمايي "دهليز" گفت: اين اثر با توجه به ساختار و محتواي شريفش نه به آن معناي شريف موجود در ادبيات سينمايي‌ما با تحريك حس كنجكاوي مخاطب، تعليق اساسي را در او ايجاد مي‌كند.

به گزارش خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران، شب گذشته در برنامه "هفت" ميزگرد اين هفته به نقد "دهليز" اختصاص داشت.
"مهرزاد دانش" منتقد سينما در ابتداي اين برنامه گفت: سياست‌هاي اخير طليع بخش براي احياي آنچه كه در سال‌هاي گذشته از دست رفته خواهد بود.

وي در ادامه عنوان كرد: "دهليز" به عنوان كار اول "بهروز شعيبي" فيلم نسبتا خوبي است البته يكسري ضعف‌هايي هم دارد اما در كل يك اثر متوسط و رو به بالا محسوب مي‌شود.

اين فيلم قطب‌بندي صفر و صدي براي مخاطب ايجاد نمي‌كند و در قالب جمع و جور مضموني و محتوايي خود حركت مي‌كند و به نوعي هر نوع چالشي در فضا آن زمان شايد اين اثر را به نابودي و تباهي مي‌كشاند.

منتقد سينما ادامه داد: ملودرام اين فيلم پرفراز و نشيب بوده و "شعيبي" كارگردان اين اثر تقريبا تمام فيلم را به غير از صحنه‌هاي پاياني خوب هدايت كرده است، علاوه بر آن كنجكاوي مخاطب را با رفتن از معمايي به معماي ديگر به خوبي بر مي‌انگيزد و ابتدا با ايجاد يك معما و به دنبال آن در طول داستان يك تعليق اساسي را ايجاد مي‌كند.

"دانش" اظهار داشت: پايان باز براي يك چنين فيلمي نقطه ضعف محسوب مي‌شود زيرا با فضاي كلاسيك سنتي آن جور در نمي‌آيد، اين حركت در اثر "فرهادي" يعني "جدايي نادر از سيمين" به دليل درام خانوادگي مدرن درست است.

وي افزود: مجموعه نقاط قوت اين فيلم بسيار بيشتر از نقاط ضعف است و با ارائه‌ي يك ساختار شريف به زور اشك مخاطب را در نمي‌آورد و غلظت احساسات در آن در حد قابل قبولي است.

"نيما حسني نسب" منتقد سينما در ادامه عنوان كرد: مشكل اصلي فيلم در واقع از همين متوسط الحال بودن و مقبولت عام نشأت مي‌گيرد، محافظه‌كاري در فكر و اجرا و بازي‌ها ديده مي‌شود و به همين خاطر از منظر اين فيلم ماندگار نمي‌شود.

وي ادامه داد: اميدوارم اين فيلم جزو كارهاي حتي خوب اين فيلمساز به حساب نيايد و فيلمساز را به خاطر همين مقبوليت‌ها از سوي افراد مختلف اغنا نكند.

اين منتقد خاطر نشان كرد: "رضا عطاران" با فاصله بسيار زياد از ديگر بازيگران سينماي‌ايران بهترين محسوب مي‌شود، اما همين بازيگر با توجه به بازي خوبش در اين فيلم نيز محدود شد و به صرف جدي بودن تمام توانايي‌هاي اين بازيگر تك بعدي شد./ص
 
برچسب ها: حسنی نسب ، عطاران ، دهلیز ، دانش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.