در آستانه سال تحصيلي جديد 5 هزار «کيف هنر» براي توزيع در بين کودکان زلزله زده منطقه ارسباران آذربايجان شرقي ارسال مي شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، رئیس کتابخانه عمومی خواجه محمد خوشنام با اعلام این خبر گفت: بسته تهيه شده با عنوان کيف هنر با همکاري انجمن کتابخانه عمومی بخش خواجه وهنرمندان بومي منطقه و همچنين سازمان فرهنگي هنري شهرداري تبريز و تهران در بين کودکان توزيع خواهد شد.

کامرانی افزود: اين بسته حاوي مداد رنگي، کتاب داستان، لوح فشرده، دفتر نقاشي و لوازم التحرير است و کودکان ارسباران مي توانند با ارسال نقاشي هاي خود جوايزي را از سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران دريافت کنند.

رئیس کتابخانه عمومی خواجه در ادامه گفت: بعد از زلزله سال گذشته منطقه ارسباران و به منظور همدردي هنرمندان تهراني با کودکان زلزله زده، به همت معاونت هنري سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران و همکاري هنرمندان، ويژه برنامه هاي «براي بچه هاي ارسباران» برگزار و مقرر شد عوايد اين برنامه ها به بچه هاي منطقه ارسباران اختصاص يابد. در يکي از اين برنامه ها که اجراي آن را استاد علي ذاکري نقاش معاصر بر عهده داشت و با عنوان «صد نقش صد نقاشي» برگزار شد، کودکان و نوجوانان تهراني با همراهي اساتيدشان ايده ها و دغدغه هاي خود را نقاشي کردند.

کامرانی تصریح کرد: برنامه «صد نقش صد نقاشي» با مشارکت و همراهي کودکان و نوجوانان هنرمند برگزار و بعد از اجراي دو کارگاه نقاشي در پرديس ملت و يک کارگاه در روستاي جيغه جيغه (از روستاهاي زلزله زده) بخش خواجه آثار توليد شده در ديوارهاي موزه هنرهاي ديني امام علي(ع) با هدف فروش آثار به نمايش درآمد.

بر اساس این گزارش، در اين نمايشگاه که بيش از 100 اثر نقاشي تلفيقي از هنرمندان کودک به نمايش درآمده بود نخستين و بزرگترين اثر به فروش رفته در ابعاد 2 در 3 متر بود که به مبلغ سي ميليون ريال به فروش رسيد و بخش عمده اي از آثار هم توسط مجموعه داران و علاقمندان خريداري شد.

در اين رويداد، هنرمنداني از جمله رضا نامي، نقاش و کارشناس اقتصاد هنر، نادر فاطمي، نقاش و مدرس دانشگاه، رضا يساولي، مدرس دانشگاه و هنرمند عرصه نگارگري، علي ذاکري، نقاش، فرشيد شفيعي، نقاش و تصويرگر، احمدرضا دالوند، نقاش و منتقد هنر و آرش رئيسيان، مستندساز و جمعي ديگر از هنرمندان حضور داشتند.

از ديگر هنرمنداني که آثارشان در اين حراج حضور داشت، مي توان به نام هايي فرشيد شفيعي، کيوان عسگري، بهنام کامراني، حسين ماهر، خسرو خسروي، الهه مقدمي، مانلي منوچهري، ستاره حسيني، شهرام بابايي، مريم فريدوني، مهتا معيني، نادر فاطمي، مهناز پسيخاني و ... اشاره کرد./ز

 

برچسب ها: توزیع ، کتابخانه ، عمومی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.