عضو هیئت رئیسه فراکسیون وقف مجلس شورای اسلامی اجرای طرح ملی «احسان ماندگار» را تلاشی در جهت تقویت و بسط فرهنگ و ارزش های دینی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، حجت الاسلام والمسلمين حسين سبحاني نيا وقف را از امور ارزشمند و توصیه شده ای دانست که می تواند پایه های حکومت اسلامی را تقویت کند و اظهار داشت: هر گونه اقدامی که انگیزه های این سنت حسنه را در مردم تقویت کند و زمینه های مشارکت نیات پاک نهفته درون افراد برای وقف را از قوه به فعلیت در آورد، اقدامی پسندیده و مثمر ثمر است.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح ملی احسان ماندگار افزود: اجرای این طرح ملی به عنوان گامی در راستای تقویت و گسترش هرچه بیشتر سنت حسنه وقف در بدنه جامعه اسلامی و در واقع تلاشی در جهت بسط فرهنگ و ارزش های دینی و مذهبی محسوب می شود.

وی ادامه داد: طرح ملی احسان ماندگار که زمینه های وقف را برای هر قشری از جامعه حتی افرادی با منابع و تمکن مالی حداقلی و همچنین شرایط نفع مالی افراد بی بضاعت و محروم را فراهم می کند، اقدام مثبتی در راستای تحقق عدالت اجتماعی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: چنین طرح هایی که در ابعاد ملی اجرایی می شوند، نیازمند همکاری و مساعدت ویژه از جانب نهادها و سازمان های مرتبط است تا به این صورت گام های بزرگ تری در جهت ترویج سنت حسنه وقف در جامعه برداشته شود.

حجت الاسلام و المسلمین سبحانی نیا ادامه داد: تلاش دستگاه های هم راستا و مرتبط با چنین طرحی برای اشاعه فرهنگ و اندیشه های خیرخواهانه در قالب وقف و احسان ماندگار، موجبات تقویت آثار و برکات سنت حسنه وقف در کل جامعه می شود.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون وقف مجلس شورای اسلامی نفس اجرای طرح ملی احسان ماندگار را ارزشمند عنوان کرد و اظهار داشت: برای بسط و تبیین چنین طرح هایی باید اقدامات مقتضی در راستای اطلاع رسانی از طریق رسانه ملی و رسانه های مکتوب صورت پذیرد تا مردم در ارتباط با وجود چنین طرح خیرخواهانه ای مطلع شده و نسبت به آن توجیه شوند تا زمینه های بهره مندی افراد بیشتری از آن فراهم شود.وی وقف را عاملی جهت نزدیک کردن طبقات اجتماعی و زمینه ساز عدالت اجتماعی عنوان کرد و گفت: وقف نوعی جهاد اقتصادی است که از جانب افراد متدین و معتقد برای کمک به معیشت افراد محروم جامعه و جلوگیری از فاصله های زیاد طبقاتی انجام می شود.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اجرای طرح ملی احسان ماندگار در صورت اجرای صحیح و کامل مبتنی بر سنت حسنه وقف، می تواند زمینه های ایجاد توازن را در زندگی مردم جامعه فراهم کند.

گفتنی است، طرح احسان ماندگار با مشارکت و تحت نظارت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی و با همکاری شرکت بیمه پاسارگاد در مرحله نخست در سطح استان خراسان رضوی و در مرحله بعد در سطح کل کشور اجرا می شود.

 

برچسب ها: طرح ، احسان ، ماندگار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.