فرماندار شهرستان گناوه گفت: تقسیم بندی مسائل آموزشی و اطلاع رسانی در خصوص سلامت باید به صورت ساده و جزئی انجام شود، به نحوی که قابل درک برای عموم مردم باشد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، غلامعلی حبیبی منش صبح امروز در دومین جلسه شورای سلامت شهرستان گناوه که با موضوع دفع بهداشتی فاضلاب و تصفیه خانه شهر گناوه  و نیز بهداشت روان با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان  شهرستان گناوه در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: لازم است تا در زمینه مقوله سلامت اطلاع رسانی مناسب صورت گیرد و بر این امر مهم تاکید بسیار داریم.

حبیبی منش گفت: تقسیم بندی مسائل آموزشی  و اطلاع رسانی در خصوص سلامت باید به صورت ساده و جزئی انجام شود، به نحوی که قابل درک برای عموم مردم باشد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه نیز بیان داشت: امروزه دیگر اهمیت سلامت روان اجتماعی بر هیچکسی پوشیده نیست و باید به آن توجه جدی داشت.

غلامعباس آریافر گفت: بخش بهداشت روان مقوله بسیار وسیعی است و همانطور که جوامع بشری نیاز به آگاهی در خصوص خوراک و نیاز به ورزش برای دفع سموم بدن را دارد در خصوص بهداشت روان نیز اطلاع رسانی و آگاهی بخشی بسیار با اهمیت تلقی می‌شود.

وی تاکید کرد: بهداشت روان این امکان را برای ما فراهم می‌کند تا مسائل را با توجه به اقتضای فرهنگی و نیز با توجه به شرایط سنی برای خود، دانش آموزان و عموم مردم در نظر بگیریم تا پاسخگوی کمبودها و نیازهای عاطفی ما باشد.

کارشناس سلامت روان شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه نیز در ادامه ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص اهمیت سلامت عنوان کرد: سلامت مفهومی کلی است و طبق تعریف سازمان جهانی بهداشت سلامت عبارت از برخورداری از آسایش کامل جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی است.

خاتون باباحسنی گفت: سلامت روان قابل مشاهده نیست و چشم مسلح می‌خواهد؛ تب، سرفه، سردرد، جراحت و ... به راحتی دیده می‌شوند، اما کدام مادر متوجه فکر نوجوانی می‌شود که تصویر بدی از خود دارد؟

وی بیان داشت: اگر این تصویر اصلاح یا تغییر نکند آینده شغلی، تحصیلی، اجتماعی و خانوادگی او را رقم می‌زند.

بابا حسنی اضافه کرد: سلامت روان به چگونگی تفکر، احساس  و عملکرد ما در مواجهه با موقعیت‌های زندگی و  درک از خودمان برمی‌گردد.

کارشناس بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه نیز در این جلسه در خصوص روند نادرست تخلیه فاضلاب خام به حوضچه بی هوازی تصفیه خانه فاضلاب شهر و اختلال ناشی از آن در مراحل تصفیه فاضلاب توضیحاتی را بیان کرد.

سید عسکر حسینی گفت: پساب نهایی حاصل از تصفیه، طبق استاندارد کیفیت مناسب برای تخلیه به محیط ( دریا ) را ندارد و خواستار پیگیری جدی مسئولان ارشد شهرستان و  استان برای حل این معضل بهداشتی شدند./ج1

برچسب ها: سلامت ، بهداشت ، پساب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.