مستند داستاني "به رنج" به كارگرداني فرهاد ربيعي و تهيه‌كنندگي مجيد پركار گشتي، يك شنبه 24 شهريور از شبكه شما پخش مي شود.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي رسانه ملي؛ مستند داستاني "به رنج" كه به سفارش صدا و سيماي شبكه تبرستان تهيه شده در خصوص قصه زندگي جواني به نام شمشاد است كه در جستجوي كار به شهر مي‌رود، اما به دليل نگراني از احوال مادر پيرش با برگشت به روستا به كار كشاورزي (برنج) مي‌پردازد.
 
در اين مستند شمشاد تصميم به ازدواج  با دختر مورد علاقه‌اش مي‌گيرد، اما به اعتقاد پدر عروس، با كاشت برنج، سرپرستي يك خانواده به سختي پيش مي‌رود. به همين جهت شمشاد به كمك آموزه‌هاي مادر تصميم به آبادكردن زمين‌هاي پدري مي‌گيرد و مصمم مي‌شود تا با كشت محصول كلزا بعد از برداشت برنج، از زمين كشاورزي استفاده بهينه كند كه در ادامه اتفاق‌هاي جالبي رخ مي‌دهد.
 
در مستند داستاني "به رنج" ضمن بررسي و نگاه ويژه به روش سنتي كاشت، داشت و برداشت و خرده آيين‌هاي حاشيه آنها جهت انسجام موضوع، خط داستاني كم رنگي نيز به كليت فيلم تزريق شده است.
 
اين مستند با نقش آفريني زينب بهارمست، عباس گلريز، علي اكبر قنبرزاده و روح الله روح الله زاده، يك شنبه 24 شهريور ساعت 20:30 از شبكه شما پخش مي شود./ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ملیکا
۱۶:۴۶ ۰۲ آذر ۱۳۹۲
خیلی وبلاگ خوبی است ومن خوشم امدددددددد با ارزوی موفقیت برای شما معلم عزیز