صبحانه یکی از اصلی ترین وعده های غذایی است که قادر است انرژی روزانه افراد را تامین کند.

احمد ساعدی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  باشگاه خبرنگاران گفت: مهمترین وعده غذایی در طول روز استفاده از صبحانه است که بایستی برخی از گروه های غذایی همچون پروتئین و املاح معدنی نیز در این وعده قرار گیرد.

وی افزود: استفاده از مواد غذایی که حاوی پروتئین هستند همچون پنیر، تخم مرغ و غلات برای سلامت افراد و تامین انرژی بسیار مفید است.

وی عنوان کرد: در وعده صبحانه بهتر است از پنیر تبریز یا لیقوان استفاده شود چراکه از ورود آلودگی های میکروبی همچون تب مالت جلوگیری می کند.

وی خاطرنشان کرد: از میان نان ها نیز بهتر است از نان  های سنتی نظیر سنگک و بربری مورد استفاده قرار گیرد و لازم به ذکر است که نباید رنگ نان تیره باشد زیرا در صورت رنگ تیره نان آکریلامید که ترکیبی سرطان زا است در نان تولید خواهد شد .

وی اذعان داشت: در وعده صبحانه مناسب تر این است که چای سنتی و کمرنگ مورد استفاده قرار گیرد و از کشمش- پولکی - قند و شکر همراه چای استفاده نشود چراکه از قند بالایی برخوردار است.

ساعدی گفت: برای تنوع دادن در وعده صبحانه بهتر است به جای پنیر از تخم مرغ استفاده شود به شرطی که فرد دچار فشار خون بالا نباشد.

وی تاکید کرد داشت: مصرف مواد غذایی همچون حلوا ارده خامه کره مربا و عسل توصیه نمی شود چرا که این مواد چربی و قند فراوانی دارد و حاوی پروتیئن نمی باشند./ح


برچسب ها: صبحانه ، انرژی ، پنیر ، نان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار