عضو کميسيون عمران مجلس با بيان اينکه دولت بايد با سياست گذاري ها نقش تصدي گري در بازار مسکن داشته باشد گفت: لازم است دولت با ارائه تسهيلات زمينه ساخت و ساز مسکن را براي مردم فراهم نمايد و در اين بين تنها ناظر هزينه کرد اعتبارات باشد.

حامد قادر مرزي نماينده مردم کردستان و قروه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص رابطه مسکن مهر و افزايش نقدينگي جامعه اظهار داشت: هر جا که حجم زيادي نقدينگي بدون پشتوانه توليد دارو جامعه شود (توليد، نقدينگي را جذب نکند) ما شاهد افزايش نقدينگي خواهيم بود.

وي ادامه داد: عامل اصلي تورم و نقدينگي اعتبارات مسکن مهر نيست امان با وجود فعال بودن توليد، به دليل تورم موجود مسکن مهر موجب تشديد بخشي از اين نقدينگي و تورم شد.

قادر مرزي با تاکيد بر لزوم اتمام پروژه هاي مسکن مهر در دست احداث، افزود: لازم است دولت پس از اتمام اين پروژه ها، از طريق ديگري هم چون دوري از ساخت وساز وارد عرصه مديريت مسکن شود.

عضو کميسيون عمران مجلس با بيان اينکه دولت بايد با سياست گذاري نقش تصدي گري در مسکن داشته باشد گفت: دولت در کنار نظارت کامل در ساخت و ساز لازم است اعتبار و وام مورد نياز براي ساخت را در اختيار مردم بگذارد در واقع بهتر است در اين حوزه دولت سازنده نباشد بلکه ناظر در هزينه کرد اعتبارات باشد.
نماينده مردم کردستان و قروه در خانه ملت تصريح کرد: در اين صورت نه تنها در اين امر موفق تر خواهيم بود بلکه به دليل هزينه اعتبارات در حوزه ساخت وساز، ديگر شاهد تورم نخواهيم بود.

قادر مرزي به نحوه تامين تسهيلات مسکن مهر اشاره کرد و افزود: تسهيلات پروژه هاي مسکن مهر از بخشي  از آورده مالي خود متقاضيان است بنابراين بهتر است خود بانک ها در اين امر مشارکت کنند.

وي ادامه داد: زماني که بانک ها مشارکت کنند در واقع مسکن توليدي، ضامن بازپرداخت وام خواهد بود بنابراين بانک ها در جذب مشتريان رقابت مي کنند که اين مسئله موجب کاهش بر هم ريختگي موجود مي شود.

نماينده مردم کردستان و قروه در مجلس نهم به ورود بانک هاي خصوصي در عرصه مسکن اشاره کرد و گفت: اگر بانک هاي خصوصي با ارائه تسهيلات خاص وارد عرصه شوند به تدريج سرمايه گذاران بخش خصوصي نيز وارد اين بازار مي شوند که اين مسئله روند عرضه و تقاضاي بازار را منظم و به آن شتاب بيشتري مي دهد.
انتهاي پيام/
برچسب ها: مسکن ، افزایش ، نقدینگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار