نخستين جشنواره ملي مشاعره و شعر خواني رضوي با معرفي برترين هاي اين رقابتها درساري پايان يافت .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری،آثار جشنواره ملي يك روزه مشاعره و شعرخواني رضوي در سه رده سني مورد داوري قرار گرفت كه برترين هاي بخش مشاعره به اين شرح شناخته شدند .

در گروه سني ۱۰ تا ۱۲ سال، سينا مبتكر از استان تهران اول ، عطيه ضرابي از استان تهران دوم و ياسمن سبزي از استان لرستان سوم شدند.

در گروه سني ۱۳ تا ۱۵ سال، مهدي پور غلام از استان بوشهر مقام اول ، فاطمه زماني از استان لرستان دوم و مريم كبابيان از استان كردستان مقام سوم اين جشنواره را كسب كردند.

در گروه سني ۱۶ تا ۱۷ سال، نرگس سلطاني از استان اصفهان اول ، رسول مختاريان از استان سمنان دوم و نيلوفر كياني مقدم از استان چهار محال بختياري سوم شدند.

در بخش شعرخواني و در گروه سني ۷ تا ۹ سال، سدنا بابازاده از مازندران اول ، فاطمه خرسند رفتار از تهران دوم و محمد مهدي موسوي زاده از تهران سوم شدند.

در گروه سني ۱۰ تا ۱۱ سال، سيد زهرا موسوي محمره از خوزستان اول ، فاطمه غيب اللهي از يزد دوم و هومن بابايي از خوزستان مقام سوم را كسب كردند.

درگروه سني ۱۲ تا ۱۴ سال ، محدثه كريمي از مازندران اول ، ياسمن حيدري از يزد دوم و مقام سوم اين جشنواره را بهار پژمان از كرمانشاه كسب كردند.

در گروه سني ۱۵ تا ۱۷ سال، محدثه آذرمند از گيلان اول ، احمدرضا نوروزي از خراسان جنوبي دوم و صابر يزداني از مازندران سوم شدند.

داوران اين جشنواره در بخش شعرخواني افشين علاء،حميراخدابنده و سيده عالمه ميرشفيعي و نيز در بخش مشاعره ايرج قنبري، ميثم متاجي و انسيه موسويان بر عهده داشتند.

نخستين جشنواره مشاعره و شعر خواني رضوي با حضور ۲۱ تن از شاعران برگزيده كشور در محل سالن كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان مازندران در ساري برگزار شد.

شش هزارو ۵۷۴ اثر به دبيرخانه جشنواره اسال شد كه پس از داوري ،۱۲اثر و ۹ نفر به عنوان مشاعره كننده براي اين جشنواره برگزيده شدند.

مازندران با يك هزار و ۶۰۵ نفر و اثر ،خوزستان با ۸۷۶ و قزوين با ۳۱۰ نفر و اثر به ترتيب بيشترين آثار و نفر به دبيرخانه جشنواره ملي مشاعره و شعر خواني ارسال داشتند.

نفرات اول تا سوم اين جشنواره علاوه بر تنديس ، به ترتيب سه ميليون ريال ، دو ميليون ۵۰۰هزار ريال و دو ميليون ريال دريافت كردند./ز

برچسب ها: جشنواره ، مشاعره ، رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.