سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوا فضا و سردار عبدالله عراقی جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه با حضور در گفتگوی ویژه خبری به تشریح توانمندی نیروهای زمینی، دریایی و هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پرداختند.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار علي فدوي فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه و سردار عبدالله عراقي جانشين فرمانده نيروي زميني سپاه با حضور در گفتگوی ويژه خبری به تشريح توانمندی نیروهای زمینی، دریایی و هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پرداختند.

 
 
سردار علی فدوی در ابتدای این برنامه ضمن تبريك ميلاد امام رضا(ع) و مصادف شدن اين شب با شب فرمان تاريخي حضرت امام(ره) براي تشكيل سه نيروي زميني، دريايي و هوايي درباره مهمترين توانمندي‌هاي نيروي دريايي سپاه در مواجهه با تهديدات احتمالي گفت: امام راحل مصداق كامل اين حديث قدسي هستند كه مي‌فرمايد «بنده من! از من اطاعت كن تا تو را مثل خودم قرار دهم و قدرت كُن فَيَكُن دهم.» كه امام راحل در طول تاريخ انقلاب اسلامي مصداق كامل اين حديث بود.  
 
**دشمنان فکر اقدام سخت نظامی علیه ایران را به خود راه نمی‌دهند

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: نفس قدسي امام خميني(ره) باعث شد تا امروزه به حول و قوه الهي در انقلاب اسلامي كه از 15 خرداد 42 شروع شده و تا سال 68 با حضور امام و بعد از آن با خلف صالح امام،‌ امام خامنه‌اي ادامه پيدا كرد و رهبري داهيانه ايشان ما را به جايي رساندند كه به اذعان دشمنان ما در شرايطي هستيم كه دشمنان حتي تفكر اقدام نظامي سخت عليه جمهوري اسلامي را اكنون به خود راه ندهند.  
 
وی تصريح كرد: اين امر مهم به دست نيامده مگر به بركت خون شهداي سال‌هاي جنگ و سال‌هاي بعد از جنگ كه اكنون نيز شهداي سپاه براي پاسداري ادامه دارد و مجاهدت‌هايي كه بازماندگان شهدا انجام داده‌اند.  
 
سردار فدوي گفت: قبل از اينكه نيروي دريايي سپاه با ابعاد كامل خود در خليج فارس وارد شود آمريكايي‌ها در سال 65 وارد اين منطقه شدند و به لحاظ اين تاثيرگذاري آمريكا در منطقه ما از همان اول با تهديدي روبرو شديم كه اين تهديد، تهديد نهايي انقلاب اسلامي بود.  
 
وي ادامه داد: در آن موقع سپاه تازه تشكيل شده بود و وقتي امام(ره) آمدند ما درگير عمليات والفجر 8 بوديم و تا زمستان سال 65 وسط عمليات كربلای پنج مشغول موضوع زميني بوديم و در انتهاي عمليات كربلاي 5 به علت دخالت آمريكا روبروي آنها قرار گرفتيم.  
 
فرمانده نيروي دريايي سپاه اظهار داشت: در طول يك و نيم سال آخر جنگ 140 عمليات دريايي مقابله به مثل،‌ عمليات‌هاي موشكي و جنگ‌هاي مختلف رودرو بين ما و آمريكا كه منجر به انهدام ناو آمريكايي شد بنيه‌اي را به وجود آورد تا اين بنيه بتواند در طول سال‌هاي جنگ ما را به توانمندي برساند كه آمريكاييان اذعان دارند در اثر روندي كه نيروي دريايي سپاه در خليج فارس پيش گرفته مي‌بايست استراتژي دريايي آمريكا عوض شود. استراتژي كه بيش از 100 تا 200 سال استمرار داشته است. 

**آمریکا از توان نیروی دریایی سپاه نگران است

سردار فدوي بيان داشت: آمريكايي‌ها اذعان مي‌كنند آن چيزي كه نگران آن هستند چيزي است كه در اختيار نيروي دريايي سپاه است به ترتيب توانمندي شناورهاي تندرو، توانمندي مين‌هايي كه نيروي سپاه دارد و توانمندي موشكي ساحل به دريا و البته اين چيزي است كه آمريكايي‌ها مطرح مي‌كنند اما همه آن چيزي نيست كه در نيروي سپاه موجود است.  
 
وي افزود: امروزه نيروي دريايي سپاه بر 5 پايه توان استوار است كه اصلي‌ترين توان ما توان شناوري، توان موشكي ساحل به دريا، توان هوا دريا و توان پهپاد و توان نيروهاي تكاوري و جهادي است كه نقش نيروهايي را بازي مي‌كند كه چه در آفند و چه در پدافند نيروهايي هستند كه در زمين وارد عمل مي‌شوند.  

سردار فدوي اضافه كرد: در جنگ 33 روزه حزب‌الله به نمايندگي از ايران و اسرائيل به نمايندگي از آمريكا مي‌جنگيد و در آن جنگ حزب‌الله اقداماتي صورت داد كه دنيا را متحير كرد، اما همه مي‌دانند توان حزب‌الله تواني است الگو گرفته از توان انقلاب اسلامي ایران كه تاثيرگذاري اساسي دارد. 

**موضع انفعال آمریکایی‌ها
 
فرمانده نيروي دريايي سپاه با بيان اينكه آمريكايي‌ها در موضع انفعال هستند و نه در موضع  ابتكار عمل تصريح كرد: سال‌هاست در خليج فارس علي‌رغم وجود آمريكايي‌ها در منطقه،‌ آنها چاره‌اي ندارند كه در خليج فارس نباشند و اين مكالمات روزانه بين شناورهاي ما و ناوهاي آمريكايي‌ها وجود دارد؛‌حتي در يك مورد در اين سال‌ها موضوعي را سراغ نداريم كه ميان ما و آمريكايي‌ها پيش‌ آمده باشد و تملك آمريكايي‌ها به دنبال نباشد.  
 
وي با اشاره به نيروي موثر انقلاب اسلامي در موفقيت‌هاي سپاه ادامه داد: به طور متوسط در 24 ساعت بيش از 100 فروند شناورهاي ما در جاي جاي دريا وجود دارند و آمريكايي‌ها به هر طرف نگاه كنند نيروهاي ما را مشاهده مي‌كنند بنابراين در موضع انفعالي خود هر روز به عقب مي‌روند.  
 
سردار فدوي تصريح كرد: پيش از اين مي‌توانستيد ناوهاي آمريكايي را نزديك ‌آب‌هاي ايران مشاهده كنيد، اما امروزه براي ديدن ناوها بايد به آب‌هاي سرزميني كشورهاي جنوب خليج فارس نزديك شويد و اين به بركت روال و تعريف نويي است كه انقلاب اسلامي باعث اين تعريف نو از توان شده است.  
 
فرمانده نيروي دريايي سپاه با اشاره به توانمندي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي بيان داشت: اگر آمريكايي‌ها بخواهند در موضوع توان تعريفي از خود بكنند مسلما تعريف را براي خود كرده‌اند نه براي ديگران، نقطه شاخص تعريف براي سپاه پاسداران اين است كه در اين توانمندي يك عاملي محيط است بر همه توانمندي‌ها و آن نقش پاسدار است،  چرا كه پاسدار عاملي است كه اگر نباشد بقيه عوامل توانايي ايفاي نقش خود را ندارند.  
 
وي تاكيد كرد: آمريكايي‌ها متوجه اين نقش سپاه پاسداران نمي‌شوند و به قول مقام معظم رهبري، آمريكايي‌ها آدم آن را ندارند مگر اينكه مسلمان شده،‌ شيعه  و پاسدار شوند.

 

 **امنیت بزرگترین سرمایه ملت‌هاست

در ادامه برنامه، سردار اميرعلي حاجي‌زاده ضمن تبريك به مناسبت ولادت امام رضا(ع) در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه توانمندي هوافضاي پاسداران در مواجهه با تهديدات احتمالي چه ميزان است، اظهار داشت: محصول كار سپاه پاسداران و نيروهاي مسلح اصولا توليد امنيت است و اگر ملت ايران عملكرد ما را ارزيابي كنند بايد به اين توجه كنند كه چه ميزان توانسته‌ايم امنيت ايجاد كرده و آن را پايدار نگه داريم.  
 
فرمانده نيروي هوافضای سپاه پاسداران با بيان اينكه بزرگ‌ترين سرمايه هر ملتي امنيت است تصريح كرد: بررسي شرايط امروز نشان مي‌دهد كه ريشه امنيت توجه به تصميمات و تدابير به موقع امام راحل و مقام معظم رهبري بوده چرا كه در ماه‌هاي اول پيروزي انقلاب اسلامي امام راحل فرمان تشكيل سپاه را صادر كردند.  
 
وي اضافه كرد: با گذشت 11 ماه از پيروزي انقلاب يعني در آذر 58 ما شاهد فرمان تشكيل بسيج هستيم و در سال‌هاي ابتدايي جنگ نيز سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با تشكيل تيپ‌ها و لشكر‌ها،(پياده، زرهي و توپخانه) براي قبول مسئوليت‌هاي جديد آماده مي‌شود.
 
سردار حاجي‌زاده با اشاره به فرمان امام راحل مبني بر تشكيل سه نيرو، گفت:‌در شهريور 64 كه امام راحل فرمان تشكيل سه نيرو را دادند سپاه با توجه به تهديداتي كه امام راحل با نگاه تيزبين آن زمان پيش‌بيني مي‌كرد توسعه و ساماندهي يافت.  
 
فرمانده نيروي هوافضای سپاه پاسداران با بيان اينكه پس از جنگ تحميلي در دوره مقام معظم رهبري ايشان فرمان تشكيل 5 نيرو را صادر مي‌كنند اظهار داشت: معاونت‌ها تبديل به نيروي قدس سپاه و مقاومت بسيج مي‌شود و اگر بخواهيم ببينيم محصول كار سپاه در تشكيل اين نيروها چه بوده، بايستي به پيروزي انقلاب اسلامي و جنگ تحميلي،‌جبهه‌ها و خط مقدم درگير با عراق به سركردگي استكبار جهاني آمريكا نگاه كنيم كه در آن زمان دروازه ما اهواز بود و همان بسيجي‌ها كه امام راحل گفتند از مرزها فراتر رفته‌اند امروزه شاهد آن هستيم كه اين جبهه‌ها به سواحل مديترانه رفته و در ‌آنجا مي‌جنگند.  
 
وي با بيان اينكه به تعبير مقام معظم رهبري امروزه ايران كشتي ثبات است، بيان داشت: اگر بخواهيم از زاويه‌اي ديگر اقدامات سپاه پاسداران را بررسي كنيم بايد به منطقه غرب آسيا كه به تعبيري روي گسل جنگ و حوادث ناامن قرار دارند و ببينيم در حال حاضر كشورهايي چون افغانستان و پاكستان در اطراف ما وجود دارند كه مملو از ناامني است اما ايران ما به بركت خون شهدا و به فضل الهي كشوري با ثبات و امن است.
 
سردار حاجي‌زاده با تاكيد بر اينكه تدابير به موقع رهبري و امام باعث پايداري امنيت منطقه شده است تصريح كرد: دشمنان ما حتي جرات فكر كردن تجاوز به كشور ما را به خود راه نمي‌دهند و امروز با وجود ناامني در عراق و انفجارهاي زياد در اين كشور اگر فكر مي‌كنيم دشمنان اراده‌اي ندارند كه تهاجمي را عليه ما انجام دهند اين‌طور نيست؛ دشمني آنها با ما جدي است.

 

** ابداع تجهیزات جدید برای مقابله با هر نوع تهدید

 در ادامه اين برنامه، سردار عبدالله عراقي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه توانمندي، سازماندهي و نقاط ضعف و قوت نيروي زميني را در مواجهه با تهديدات دشمن چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟ گفت:‌نيروي زميني هم‌دوش ساير نيروهاي مسلح به ماموريت‌هاي خود ادامه مي‌دهد،‌در واقع نيروي زميني اولين نيرو و همه نيروهاي ديگر نشأت گرفته از سپاه پاسداران است.  
 
جانشین فرمانده نيروي زميني سپاه با تاكيد بر اينكه نيروي زميني در ابتدا شكل گرفته و ساير نيروها از آن تشكيل شده‌اند اظهار داشت: استخوان‌بندي اين نيروها در همه جا وجود دارد و هميشه موفق بوده و طبق فرموده مقام معظم رهبري،‌ نيروي زميني ستون فقرات سپاه پاسداران است.  
 
وي به تجربيات 8 سال دفاع مقدس اشاره و بيان داشت:‌ اين تجربيات و در كنار آن آموزش نيروهاي جديد در دانشكده‌هاي مختلف به مرحله‌اي رسيده است كه نيروهاي جوان در كنار نيروهاي باتجربه ماموريت را به پيش مي‌برند.  
 
سردار عراقي جنگ سخت را مورد توجه قرار داده و افزود: ‌در اين زمينه خودمان را با علم روز تطبيق داده و تجهيزاتي توسط بچه‌هاي جنگ و نيروهاي جديد با توجه به تحريم‌ها و شناخت دشمنان در كشور توليد و آماده شده است. 

وی با بیان اینکه در زمینه جنگ سخت خودمان را با علم روز تطبیق داده‌ایم، گفت: تجهیزات جدید و خوبی توسط نیروی زمینی سپاه بازسازی و برای هر نوع تهدید سخت در شرایط ناهمتراز آماده شده است.

جانشین فرمانده نيروي زميني سپاه به مقوله امنيت پايدار و مردمي اشاره و بيان كرد: شهيد شوشتري اين امنيت را با توجه به ماموريت‌هاي سپاه پاسداران در شمال،‌ شمال غرب و جنوب غرب كشور طراحي كرد.  
 
سردار عراقی همچنين امنيت را يكي از مولفه‌هاي اصلي دانست و اظهار داشت: مولفه مداراي قومي و مذهبي و تحمل سلايق قوميت‌هاي مختلف نيز در اين راستا قرار مي‌گيرند و دشمنان هميشه به دنبال تفرقه‌افكني ميان شيعه و سني هستند، در واقع شهيد شوشتري تحمل سلايق مختلف مردمي را سازماندهي كرد و امنيت را به دست مردم سپرد و براساس اين مولفه‌ها امنيت در سطح كشور به بركت خون شهدا به وجود آمده است. 

** توان بازدارنده نقطه عطف سپاه است
 
سردار فدوي در ادامه برنامه و در پاسخ به سوال مجری مبني بر اينكه دستاورد نيروي دريايي در سه دهه گذشته كه به قدرت‌نمايي نيروي دريايي سپاه منجر شده است چه بوده، گفت:‌ ايجاد توان بازدارنده نقطه عطف و اصلي‌ترين دستاورد سپاه پاسداران است، اصل اول بازدارندگي قبول دشمن بر توان ماست.  

وي گفت: ایجاد قدرت بازدارندگی، اصلی‌ترین دستاورد نیروی دریایی سپاه است و این موضوع برای دشمن هم روشن شده است که باید قبل از هرگونه تهاجم، هزینه آن را بسنجد و این هزینه زیاد که دشمن را منصرف می‌کند, همان توان بازدارندگی است.
 
سردار فدوي اظهار داشت: آمریکا مصوباتی برای ورود به هر جنگ دارد که می‌داند در صورت جنگ با ایران نمی‌تواند این مصوبات را عملی کند.
 
فرمانده نيروي دريايي سپاه ادامه داد: این مصوبات شامل 4 بند نظامی و 9 بند سیاسی است که ارزیابی روند تحول جنگ، کنترل، دامنه و شدت جنگ، اطمینان از پذیرش تلفات قابل قبول توسط جامعه آمریکا و اطمینان از پیروزی قطعی و سریع، 4 بند نظامی این مصوبات است که آمریکا در صورت جنگ با ایران نمی‌تواند آنها را عملی کند.

**شکست مفتضحانه آمریکا و متحدانش در جنگ 33 و 22 روزه حزب‌الله

 
وي اضافه كرد: آمریکا و متحدانش در جنگ‌ 33 روزه و 22 روزه شکست خورده‌اند؛ همه می‌گفتند که در جنگ 33 روزه حزب‌الله به نمایندگی از ایران و اسرائیل از طرف آمریکا می‌جنگد و حزب‌الله در این جنگ کاری کرد که دنیا را به حیرت درآورد و آنها می‌دانند که توان حزب‌الله تنها الگو گرفته از توان انقلاب اسلامی است و نه همه آن.
 
فرمانده نيروي دريايي سپاه ادامه داد:‌ ما قدرتمان را به دشمن تحمیل کرده‌ایم و آمریکا امروز با یک چالش بزرگ مواجه است و اهرم‌های قدرت گذشته خود را در اختیار ندارد و تنها دلیل حضور آنها در خلیج فارس برای تسلط بر منابع انرژی نفت و گاز است تا از این طریق بتواند کشورهای دیگر مانند چین، هند، ژاپن و اروپا را کنترل کند. بنابراین نمی‌تواند در خلیج فارس نباشد.
 
سردار فدوي اظهار داشت: وقتی که آنها در خلیج فارس و تنگه هرمز و یا آب‌های نزدیک ایران باشند، خود را مواجه با توانمندی‌های نیروی دریایی سپاه می‌بینند، توانمندی‌هایی که خودشان به آن اذعان دارند و مجبور شدند استراتژی قدیمی خود را در مقابل آن عوض کنند.
 
وي ادامه داد: نیروی دریایی سپاه اقدامات مختلفي انجام دادند و یکی از بازوهای مهم ما در امر سازندگی محسوب می‌شود که امروز احداث پل قشم - بندرعباس توسط این نیرو ساخته می‌شود.
 
فرمانده نيروي دريايي سپاه اضافه کرد: ساخت بزرگترین بندر پتروشیمی در عسلویه نیز توسط نیروی دریایی سپاه صورت گرفت.
 
وي خاطرنشان کرد: ما امروز در شرایطی هستیم که دشمن حتی تفکر اقدام نظامی سخت علیه جمهوری اسلامی ایران را به خود راه نمی‌دهد و اینها به برکت خون شهدا در جنگ تحمیلی و سال‌های پس از آن است.

 

**بومی سازی و خودکفایی مهمترین اقدام هوافضای سپاه

فرمانده نيروي هوافضاي سپاه در ادامه این برنامه تصريح كرد:‌ بارزترین اقدام نیروی هوافضای سپاه پاسداران خودکفایی و بومی‌سازی کلیه تجهیزات موردنیاز در مجموعه این نیرو بود، یعنی ما در 5 سال پنجم حتی یک نوع تجهیزات و خرید خارجی نداشتیم. ما متنوع‌ترین تسلیحات و تجهیزات را در مجموعه نیروهای مسلح به خاطر نوع ماموریت‌ها و اقدامات‌مان استفاده می‌کنیم و غالب آنها تولید داخل است و توسط نیروهای داخلی در مجموعه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و شرکت‌های داخلی و سرمایه داخلی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تولید می‌شود و مراحل تحقیقات و ساخت نمونه‌ و تولیدی کردن آن نیز در داخل کشور انجام می‌شود.
 
وی افزود: در تمام قوانین بین‌المللی دفاع حق مشروع هر کشور است، ما از ابتدای جنگ تاکنون از لحاظ فروش تسلیحات تهاجمی تحریم بوده‌ایم و چیزی به ما نمی‌دادند. همچنین از نظر تجهیزات پشتیبانی و مخابراتی نیز چیزی به ما نمی‌دادند.
 
سردار حاجي‌زاده اظهار داشت: بعد از دوران دفاع مقدس چند سالی امکانات راداری و پدافندی را به ما می‌فروختند اما چند سالی است که در این زمینه ما را تحریم کردند. بالاخره یک سلاح پدافندی تنها برای دفاع است و هیچگونه استفاده تهاجمی نمی‌توان از آن کرد ولی حتی آن را هم به ما نمی‌دهند.
 
فرمانده نیروی هوافضای سپاه بيان کرد: امروز در بخش‌های موشکی از برد کوتاه، متوسط تا دوربرد، موشک‌های سوخت مایع، سوخت جامد، سکوها و تجهیزات زمینی و امکانات پشتیبانی از تجهیزات داخلی استفاده می‌کنیم و حتی ماندگاری سوخت این موشک‌ها به ده سال هم رسیده است.

**صنعت بزرگی در بخش سوخت مایع داریم

 
وی اضافه کرد: کارخانجات موشکی ما دو نوع موشک عمده را برای ما تولید می‌کند که سوخت جامد و سوخت مایع هستند. در حال حاضر بیشتر گرایش و علاقه به سوی سوخت  جامد است چرا که راحت‌تر و ماندگاری آن بیشتر است و از نظر تسلیحاتی به سرعت می‌توان آن را به کار گرفت. ما صنعت بزرگی در بخش سوخت مایع داریم که در طی سالیان گذشته از آنها خواستند سوخت مایع را به سوخت جامد تبدیل کنند و ماندگاری این سوخت‌ها که بیشتر شود مشکل ما نیز حل می‌شود.
 
سردار حاجي‌زاده خاطرنشان کرد: در مرحله اول ماندگاری سوخت‌ها برای موشک‌های دوربرد به 3 سال رساندند و طی 2 سال اخیر این ماندگاری به 10 سال رسیده است. یعنی زمانی که بتوانیم موشک را سوخت بزنیم و آن را در انبار به مدت 10 سال نگه داریم، حکم سوخت جامد را برای ما پیدا می‌کند و عزیزان ما در مجموعه وزارت دفاع موفق شدند که این کار را برای ما انجام دهند.

**در زمینه تولید هواپیمای بدون سرنشین به دستاوردهای خوبی دست یافته‌ایم
 
فرمانده نيروي هوافضاي سپاه با اشاره به دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه در بخش هواپیماهای بدون سرنشین، اظهار داشت: کسی به ما هواپیما، نمونه و فناوری نداد. بالاخره هواپیماهایی در کنار مرز و یا کشورهای اطراف سقوط کردند و مواردی داشتیم که در داخل کشور مانند RQ170 به زمین هدایت شد و یا در مواردی که همکاران ما توانستند با جنگ الکترونیک هواپیماهایی را به زمین بنشانند ولی اینکه تجهیزاتی از سوی غربی‌ها به ما فروخته شود و یا چیزی به ما بدهند نبوده است مثلا ما نمونه‌ای می‌خواستیم که مهندسی معکوس کنیم یا از آن چیزی بسازیم اما آن را هم به ما نمی‌دادند.
 
وی افزود: در حال حاضر در بخش هواپیماهای بدون سرنشین توانمندی‌های خوبی داریم و جزء کشورهای طراز اول دنیا هستیم و امکان خوبی برای ما فراهم شده است.
 
فرمانده نیروی هوافضای سپاه در همین زمینه به یکی از دستاوردهای جدید این نیرو اشاره کرد و اظهار داشت: ان‌شاءالله در هفته دفاع مقدس هواپیمای بدون سرنشین رزمی ما رونمایی می‌شود، چرا که در گذشته تنها هواپیماهای شناسایی و مراقبت داشته‌ایم و در بخش رزمی این امکان برای ما فراهم نشده بود؛ خوشبختانه بمب این موشک نیز کاملا داخلی بوده و نصب و تست شده است و از مرز فناوری در این بخش گذشته‌ایم.  
 
سردار حاجی‌زاده عنوان کرد: ما سال گذشته سامانه پدافندی رعد را در رژه  31 شهریور به نمایش گذاشتیم و تولیدات انبوه آن در سال گذشته شروع شد  و تعداد قابل توجهی وارد سازمان نیروی هوافضای سپاه شده و تنوعی از سازمان‌های پدافندی و راداری در حال ورود به سازمان است که بخش‌هایی از آن وارد شده است.

**تحریم‌ها ما را به خودکفایی رساند
 
وی ادامه داد: ما در بخش‌های تهاجمی زودتر تحریم شدیم و محدودیت‌ها برای ما زودتر آغاز شد و امروز به خودکفایی رسیده‌ایم، ما هیچ‌گاه ندیدیم که آنها بخواهند ما را در بحث تولید موشک محدود کنند، مهمترین مساله‌ای که می‌توان عنوان کرد این است که امروز در عمده تسلیحات و تجهیزاتی که در بخش بدون سرنشین، مهمات، موشکی، پدافندی و راداری نیاز داریم، خودکفا هستیم.

جانشين فرمانده نيروي زميني سپاه نیز در ادامه برنامه با اشاره به دو نقطه برجسته در اين حوزه گفت: ايجاد امنيت در شمال غرب،‌ غرب، جنوب شرق و شهرهاي مناطق مرزي در آماده كردن تجهيزات براي يك نبرد ناهمتراز از دستاوردهاي بزرگ نيروي زميني است.

وي افزود: امنيت به دست آمده در مناطق مرزي كاملا محسوس است.

**امنيت و جنگيدن با شيوه اصول جنگ ناهمتراز بزرگ‌ترين ابداعات و افتخارات نيروي زميني

سردار عراقي ادامه داد: ما تجهيزاتي را براي يك نبرد ناهمتراز آماده كرده‌ايم كه شيوه‌ها و روش‌هاي جديدي در اين نبرد توسط نيروي زميني سپاه ابداع شده است.

جانشين فرمانده نيروي زميني سپاه گفت: اين شيوه‌ها با تكيه بر اصول پدافند غيرعامل بوده و به تاييد فرماندهان و كارشناسان نظامي كشور رسيده است همانطور كه در رزمايش‌ها نيز به نمايش گذاشته شد.

وي در توضيح نبرد نا‌همتراز اظهار داشت:‌ گاهي نبرد با دشمنان همسايه مانند عراق است كه تقريبا در يك اندازه بوده و با توازن و همتراز هستيم، اما گاهي دشمن، فرامنطقه‌اي بوده و از لحاظ توانمندي نظامي قابل مقايسه نيست، چرا كه آن‌ها توانمندي بالايي دارند.

سردار عراقي تصريح كرد: هنگامي كه دشمنان فرامنطقه‌اي وارد خاورميانه شدند با تبليغات گسترده مبني بر اينكه تجهيزات تسليحات ايران كارآمدي لازم را ندارند به دنبال ايجاد احساس نااميدي در نيروي زميني و رزمندگان بودند، اما با تلاش نيروهاي ما و توكل بر حضرت حق، شيوه جنگيدن با تانك، توپخانه، ‌آماد و امدادرساني با تكيه بر اصول پدافند غيرعامل ابداع شد.

جانشين فرمانده نيروي زميني سپاه افزود: مطالب زيادي درباره اصول پدافند غيرعامل نگاشته شده است، اما نيروي زميني سپاه پاسداران در رزمايش‌ها اين اصول را اجرا كرده است.

وي در پايان خاطرنشان كرد: امنيت و جنگيدن با شيوه اصول جنگ ناهمتراز از بزرگترين ابداعات و افتخارات نيروي زميني است كه به بركت خون شهدا، رهبري‌هاي امام راحل و مقام معظم رهبري و دعاي ملت شريف ايران توانستيم به آن‌ها دست پيدا كنيم.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ایران عزیز
۱۶:۲۲ ۲۶ شهريور ۱۳۹۲
سلام
من گزارش کامل تلوزیونی رو دیدم.
کیف کردم. خدا کنه یه روزی در اقیانوس اطلس و آرام حضور داشته باشیم.
درباره جنگنده قاهر 313 هم یه گزارش تهیه کنید.
Iran (Islamic Republic of)
احمد علی جهان بین
۱۵:۵۴ ۲۶ شهريور ۱۳۹۲
خداوند شما فرزندان راستین این مملکت امام زمان را حفظ نماید
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۴:۱۱ ۲۶ شهريور ۱۳۹۲
خدا پشت و پناهتون.
Iran (Islamic Republic of)
حامد اسعدی
۱۳:۲۱ ۲۶ شهريور ۱۳۹۲
ایکاش منهم یک پاسدار بودم امام خمینی ره / سپاه بازوی اصلی انقلاب و ولایت فقیه است که اگر نبود انقلاب به این مرحله نمی رسید مصر را در نظر بگیرید چون نیروی نظامی انقلابی نداشت به سرنوشت کوتاه مرسی دچارشد سپاه به همراه سایر قوای مسلح لقمه گلوگیر وخفه کننده استکبار است خدا یاریشان کند که همچنان نستوه و پرتوان تا انقلاب حضرت مهدی عج استوار بمانندانشا الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۲۶ شهريور ۱۳۹۲
ایول دم سپاه گرم خیلی حال دادین به خصوص به اونوری ها حالا چی می خوان بگن؟...
Iran (Islamic Republic of)
طوفان
۰۲:۳۲ ۲۶ شهريور ۱۳۹۲
امام خمینی بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی فرمودند: اگر سپاه نبود کشور هم نبود و ما ملت ایران پشتیبان سپاه هستیم و روزی پرچم امریکا را بزیر خواهیم کشید.
Iran (Islamic Republic of)
خاتم النبیاء
۰۰:۰۰ ۲۶ شهريور ۱۳۹۲
یاقادر.
سلام.واقعا به اقتدار کشورم که به دست پاسداران عزیز ایجاد شده,افتخار میکنم.
آخرین اخبار