سه بانوي نيك انديش از اهواز و شهر بندر امام خميني (ره) بخشي از طلاجات خود را به منظور كمك به بازسازي و طلاكاري ايوان حرم حضرت علي (ع) اهدا كردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ اين بانوان خير در دو روز اخير با مراجعه به ستاد بازسازي عتبات عاليات مستقر در اين شه ها طلاها و زيورآلات خود را مجموعا به وزن ۲۳گرم براي اين كار اسلامي اختصاص دادند.
تاكنون طلاجات بانوان نيكوكار خوزستاني در سه مرحله براي استفاده نهايي در ايوان حرم علوي به نجف اشرف ارسال شده است.
با اجازه حضرت آيت الله سيدعلي سيستاني از مراجع معظم تقليد در نجف اشرف قرارداد بازسازي و طلاكاري ايوان حرم علوي با توليت آستانه قدسي علوي در خرداد ماه ۱۳۸۹منعقد شد.
مردم استان خوزستان در اين راستا تاكنون بيش از ۴۵ ميليارد ريال وجه نقد و افزون بر ۲۱كيلوگرم طلا براي كمك به بازسازي و طلاكاري ايوان حرم علوي به ستاد بازسازي عتبات عاليات خوزستان اهدا كرده اند.
به گفته حجت الاسلام سيدمحمود موسوي مسوول ستاد بازسازي عتبات عاليات خوزستان ، عين طلاي اهدايي مردم نيكوكار استان پس از ذوب در كارگاههاي مخصوص به نجف اشرف ارسال مي شود.
پيشرفت كار طلاكاري ايوان حرم امام علي (ع) حدود ۵۰درصد است.
كل هزينه طلاكاري ۱۲هزار و ۵۰۰ خشت ايوان حرم علوي ۱۲۵ميليارد ريال برآورد شده است.
ستاد بازسازي عتبات عاليات در خوزستان هيچ كمك دولتي براي كمك به بازسازي ايوان حرم علوي دريافت نكرده و نمي كند.
از طرف ستادبازسازي عتبات عاليات استان خوزستان در راستاي ثبت در اسناد بازسازي ايوان حرم علوي به كساني كه هزينه مرمت طلاكاري حداقل يك خشت را به ارزش ۱۰ميليون ريال پرداخت كنند سند افتخار مشاركت در بازسازي ايوان حرم علوي اهدا مي شود.
براساس بررسي هاي كارشناسي انجام شده از سوي ستاد بازسازي عتبات عاليات در خوزستان براي طلاكاري ايوان حرم علوي به ۲۵۰كيلوگرم طلا نياز است.
پيشرفت طلاكاري ايوان حرم حضرت علي (ع) حدود ۵۰درصد اعلام شده است. /س
برچسب ها: بانوان ، طلاجات ، اهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.