عضو هيئت‌رئيسه کميسيون انرژي مجلس، منبع خبر تهاتر نفت ايران با بنزين هند را مبهم و گنگ دانست.

سيدموسي موسوي نماينده مردم لامرد و مهر در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، درباره مطرح شدن موضوع تهاتر نفت ایران با بنزین هند در قبال بدهی‌های نفتی اين کشور به ایران اظهار داشت: منبع اين خبر گنگ و مبهم است.

وي افزود: این بحث هنوز در کمیسیون انرژی مطرح نشده است، اما با آغاز بكار مجدد مجلس در هفته آتي قطعاً اين موضوع را در هيئت‌رئيسه کميسيون انرژي بررسي و پيگيري خواهيم کرد.

گفتني است؛ اخيراً بحث تهاتر نفت ايران با بنزين هند در قبال بدهي‌هاي اين کشور به ايران از سوي برخي منابع خبري عنوان شده است در حالي که طی سال‌های اخیر بارها گفته شده است که ایران در تولید بنزین خودکفا شده و نیازهای داخلی خود را برطرف می‌کند.

دولت هند از ابتدای اجرایی شدن تحریم‌های بانکی علیه ایران مبالغی در قبال واردات نفت از ایران به دولت کشورمان بدهکار است که قبلا طی اقساط، با واحد پول روپیه یا از طریق تهاتر کالاهای اساسی از جمله گندم، بخشی از این بدهی را پرداخت کرده است.

با این وجود رقم دقیقی از میزان بدهی نفتی هند به ایران وجود ندارد.

با توجه به اینکه گفته شده است که ایران در تولید بنزین برای مصرف داخلی خودکفا است، کارشناسان این احتمال را مطرح می‌کنند که بنزین وارد شده از طریق تهاتر با نفت به کشورهای دیگر صادر شود.


انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار