به دنبال برکناري محمد مرسي از عرصه سياسي مصر، بسياري از کشورهاي عربي حوزه خليج فارس به شکلي سازمان يافته به مقابله با اعضاي اخوان المسلمين شدت بخشيده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلويزيوني جوييش نيوز ؛ برکناري محمد مرسي از رياست جمهوري مصر ، اعضاي اخوان المسلمين را در کشورهاي عربي حوزه خليج فارس در معرض تهديدهاي تازه قرار داده است. امارات عربي متحده و ديگر کشورهاي حوزه خليج فارس پس از برکناري مرسي به بازداشت اعضاي اين گروه که آن را تهديدي براي نظام هاي حاکم خود مي بينند، شدت بخشيده اند. از زمان برکناري مرسي در مصر نيز دهها تن از اعضاي اخوان المسلمين بازداشت شده اند.

سارا سانبول دختر محمد علي سانبول است که در امارات به عنوان پزشک کار مي کرد اما اکنون در بازداشت به سر مي برد. وي مي گويد به مدت دو ماه از او بي خبر بوديم تا اينکه گفته شد احتمالا بازداشت او به دست نيروهاي امنيتي امارات صورت گرفته است.

نيکلاس مک گيهان کارشناس حقوق بشر نيز تشديد اين روند بازداشت و مقابله با اعضاي اخوان المسلمين را در کشورهاي حوزه خليج فارس تاييد مي کند. وي مي گويد ابعاد هشدار آميز اين اقدام استفاده از بازداشتگاه هاي مخفي براي نگهداري اعضاي اخوان المسلمين است. شمار افرادي که در اين کشورها ناپديد مي شوند، رو به افزايش است. نگراني ديگر اين است که اين افراد ممکن است با محاکمه هاي ناعادلانه رو به رو شوند.

عربستان، امارات  و کويت قول داده اند به دولت موقت مصر دوازده ميليارد دلار کمک کنند اين کمک با هدف جلوگيري از قوت گرفتن مجدد هواداران اخوان المسلمين در مصر صورت مي گيرد.

برچسب ها: ارعاب ، بازداشت ، اخوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار