مديريت صحيح در صنايع نفت و گاز، حجم وسيعي از صنايع ديگر را در كشور مستقر مي‌كند.

بابك عباس‌پور كارشناس اقتصادي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، گفت: عرصه مديريت كلان و راهبردي اقتصاد كشور، نيازمند برنامه‌ريزي صحيح و منطقي است. درآمدهاي خدادادي و طبيعي هر كشوري از جمله كشور ما نه بر مبناي خام فروشي بلكه بايد موتور محرك پيشرفت اقتصادي باشد تا بتواند توليد و صنعت ملي و ديگر صنايع پايين دستي و كوچك را متحول كند به طوري كه الان بايد از طريق منبع انرژي باشگاه صنعتي شدن جزو كشورهاي سرآمد صنعتي باشيم.

وي افزود: با قطعيت مي‌توان گفت كه صنايع نفت و گاز گسترده‌ترين طيف صنايع جانبي را دارد و در صورت مديريت صحيح، مي‌توان حجم وسيعي از صنايع را مستقر كرده واز آن‌ها در ديگر صنايع نيز بهره‌برداري مي‌كرد.

عباس‌پور در پايان گفت: در مجموع مي‌توان گفت كه اكثر سازندگان صنايع نفت وگاز، قابليت ارائه خدمات به ديگر صنايع را داشته و از طرف ديگر صنايع جانبي نفت وگاز از نظر كمي نيز با هيچ صنعت ديگري قابل قياس نيست. دو موضوع فوق درك اين مطلب را آسان‌تر مي‌كند كه گسترش صنايع نفت و گاز در كشور، مي‌تواند منجر به توسعه صنعتي كشور شده و علاوه بر آن از خروج سهم بزرگي از درآمدهاي حاصل از قراردادهاي نفت و گاز به خارج از كشور جلوگيري مي‌كند.

برچسب ها: نفت ، گاز ، مستقر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار