"چاک هیگل"، وزیر دفاع آمریکا ، امروز اعلام کرد کشورش امکانات نظامی، دیپلماتیک و اطلاعاتی خود را به کار خواهد گرفت تا گروهبان بو برگدال را که از چهار سال پیش در دست طالبان اسیر است، آزاد کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه ؛ "هیگل" در مراسمی که به زندانیان جنگی و نظامیان آمریکایی ناپدید شده اختصاص یافته بود، بار دیگر وعده داد اجازه داده نخواهد شد همقطاری در اسارت بماند. وی تاکید کرد « این تعهد گروهبان بو برگدال را که بیش از چهار سال است در دست نیروهای دشمن در افغانستان اسیر است، شامل می شود ».

"بو برگدال" سی ام ژوئن سال 2009 در پایگاهی در استان پکتیا در جنوب شرق افغانستان ناپدید شد. طالبان سپس به اسارت گرفتن وی را تایید کردند. برگدال در حال حاضر تنها نظامی آمریکایی است که در اسارت به سر می برد.
هیگل همچنین فاش کرد تاکنون حدود 80 هزار نظامی آمریکایی در سراسر جهان ناپدید شده اند.

"هیگل" افزود « هر روز صدها نفر از وزارت دفاع از جمله کارشناسان مردم شناسی ، پزشکی قانونی و کارشناسان زیر دریایی و تعدادی از کارشناسان دیگر با سفر به سراسر کره زمین در آزمایشگاه ها برای شناسایی هویت ناپدید شده ها از جمله جنازه های کشف شده تلاش می کنند.

"هیگل" گفت در جریان سال گذشته جنازه 61 نظامی که در جریان جنگ جهانی دوم، جنگ کره و جنگ ویتنام ناپدید شده بودند، شناسایی و به کشور بازگردانده شده اند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار