بسياري از عوامل محيطي مي‌توانند به طور ناگهاني منجر به بروز بيماري خطرناكي شوند كه مي‌تواند فرد را به آستانه مرگ نيز بكشد.

شاهين قاسمي متخصص بيماري‌هاي عفوني در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، افزود: زونا

بيماري حاد عفوني است كه در بيشتر موارد علائم بروز آن با سوزش بسيار شديد همراه با درد نواحي مختلف بدن از جمله ناحي نواحي فوقاني، قفسه سينه، كمر و ستون فقرات و پس از سپري شدن 2 الي 3 روز بصورت تاول‌هاي آبكي و نيمه هلالي،‌ تكي و خوشه‌اي بروز مي‌كند و تا مدت‌ها پس از بهبودي تاول‌ها درد و سوزش در فرد باقي مي‌ماند كه متأسفانه بسيار شديد و طاقت‌فرسا است.

اين متخصص عفوني با بيان اينكه بيماري خطرناك زونا در تمام افراد در سراسر جهان مي‌تواند بروز كند تأكيد كرد: اين بيمراي خطرناك كه در صورت بروز و عدم تشخيص و درمان فوري مي‌تواند منجر به مرگ افراد شده و سن خاصي نيز ندارد بر اثر فعال شدن دوباره ويروس آبله مرغان در بدن بوجود مي‌آيد.

وي گفت: ويروس آبله مرغان پس از بهبودي اوليه براي هميشه و تا پايان عمر در بدن تمام افراد باقي مي‌ماند و هرگونه جرقه يعني اضطراب و ترس‌هاي شديد و ناگهاني منجر به شعله‌ور شدن اين آتش زير خاكستر مي‌شود كه در هر شخصي مي‌تواند بروز كند و درمان خاصي ندارد و تنها مصرف برخي داروهاي ضدعفوني از جمله آلووير در محل موضع هيچ تسكين‌دهنده‌ي ديگري ندارد و بعد از 10 الي 15 روز تاول بهبود مي‌يابد و آنچه‌ كه مي‌تواند فرد را به آستانه مرگ بكشد كم‌تحملي ناشي از درد اين بيماري است كه امروزه اين درد مي‌تواند كنترل شود.

شاهين قاسمي در خصوص نحوه رويارويي زونا تصريح كرد: به هيچ عنوان نبايد تاول‌هاي بيماري را دستكاري نمود زيرا اين كار منجر به انتشار اين تاول‌ها و ياحتي عفوني شدن آنها و ماندگاري بيشتر و زجر افزونتري خواهد شد.

وي همچنين در خصوص نوع تشخيص بيماري زونا خاطر نشان كرد: وجود بيماري‌هايي همچون سرطان‌ها،‌ برخي بيماري‌هاي عفوني نيز مي‌توانند منجر به بروز ناگهاني زونا شده كه البته اين بيماري چون در ارتباط مستقيم با سيستم عصبي است در محل نوارهاي اصلي عصبي كه قبلا ذكر شده اتفاق افتاده و در بيشتر موارد تشخيص آن به علت بروز دردهاي اوليه با مشكلات قلبي(درد قفسه سينه) كليوي(درد در كليه) ديسك(درد در ناحيه كمر) درد عصبي ستون فقرات اشتباه گرفته مي‌شود./ع2

برچسب ها: تاوی ، زونا ، عفونت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار