ْآناتولي کوچرنا، وکيل مدافع ادوارد اسنودن، در مصاحبه اي که روز دوشنبه منتشر شد اعلام کرد مشاور پيشين دستگاه اطلاعاتي آمريکا که به روسيه پناه برده است، همچنان در خطر است و همين مسئله مانع از آمدن اعضاي خانواده اش به روسيه مي شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛  وکيل مدافع اسنودن در مصاحبه با روزنامه ايتوگي Itogui تاکيد کرد: اين احتمال وجود دارد که همکاران پيشين اسنودن از ورود پدر و مادر اسنودن براي پيدا کردن محل اختفاي وي استفاده کنند. من اطلاعاتي به دست آورده ام که نمي توانم آن ها را افشا کنم اما اين اطلاعات نشان مي دهد که تا چه اندازه اسنودن در خطر است.

آناتولي کوچرنا ادامه داد تا زماني که طرف آمريکايي به تهديدهاي خود بر ضد اسنودن ادامه مي دهد، هيچ چيز را نمي توان منتفي دانست.»از اول اوت گذشته که ادوارد اسنودن پناهندگي موقت يک ساله در روسيه گرفت، ديگر در انظار عمومي ظاهر نشده است. وي بيست و سوم ژوئن از هنگ کنگ به فرودگاه چرمتيوو مسکو وارد شد و  به مدت يک ماه در منطقه ترانزيت اين فرودگاه حضور داشت.

واشنگتن تا کنون بارها استرداد ادوارد اسنودن را از روسيه خواستار شده است. مامور سابق دستگاه اطلاعاتي آمريکا پس از افشاگريهاي پر سر و صدا درباره برنامه هاي نظارت الکترونيکي دولت آمريکا در سراسر جهان، از طرف مقامات آمريکايي به جاسوسي متهم شد.وکيل ادوارد اسنودن گفت موکلش در حال حاضر محافظ شخصي دارد اما مسلما اين کار هم مشکلات امنيتي او را حل نمي کند.

وي در عين حال تاکيد کرد:« اسنودن آزادانه در خيابان مي گردد اما اگر او را در خيابان در حال گذر ببنيد نمي شناسيد. کافي است که کمي متفاوت لباس بپوشد و ظاهر خود را کمي عوض کند.»
به گزارش خبرگزاري فرانسه از مسکو، وکيل مدافع اسنودن همچنين تصريح کرد موکلش تنها بخش کوچکي از اطلاعاتي را که در اختيار داشته، بر ملا کرده است. وي تاکيد کرد سرويس هاي مخفي روسيه  اسنودن را به همکاري دعوت نکرده اند. 
برچسب ها: محافظت ، اسنودن ، لزوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار