خیرالله تقیانی‌پور به همراه گروه تئاتر "نقاب" قرار است نمایش "تعبیر یک رویا" را، که نگاهی به تاریخ مشروطه دارد، از 7 مهرماه به صحنه تالار قشقایی بیاورد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی نمایش، خیرالله تقیانی‌پور، کارگردان نمایش "تعبیر یک رویا"، درباره مراحل تمرین این نمایش گفت: نمایش "تعبیر یک رویا"، که در بخش مسابقه ایران سی و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به صحنه رفته بود، این روزها تمرین های خود را پشت سر می‌گذارد و به زودی اجرای عمومی خود را در تالار قشقایی مجموعه تئاترشهر آغاز می کند.

وی همچنین به موضوع نمایش اشاره کرد و یادآور شد: نمایش "تعبیر یک رویا" رویای انسان هایی از طبقه پایین شهر است که در زندگی روزمره خود میان خیر و شر وامانده‌اند. این نمایش به تاریخ معاصر رجوع می‌کند و اتفاقاتی را که در زمان مشروطه افتاده، نقل می‌کند. در کنار این قصه نیز نگاهی به زندگی افرادی در آن دوران شده که البته این نگاه با چاشنی طنز همراه است. در این نمایش یک ساعتی سعی کردیم مخاطب را همراه خود کنیم.

تقیانی‌پور، که با گروه تئاتر "نقاب" کار می‌کند و این گروه نمایش‌های زیادی را روی صحنه آورده است، اذعان کرد: گروه تئاتر "نقاب" از بدو تاسیس خود در سال 1382 سعی کرد در تمامی آثار تولید شده خود نگاه ویژه‌ای به نمایش‌های ایرانی و شیوه های مخصوص آن داشته باشد؛ نگاهی که در نمایش‌هایی چون «پری»، «مرثیه وارثان ارثیه»، «روزی گذری روزگاری»، «سمنو» و... جاری بوده است.

این کارگردان درباره موسیقی نمایش نیز تصریح کرد: سعی می‌کنیم در آثاری که اجرا می‌کنیم از موسیقی زنده و تلفیقی استفاده کنیم و در نمایش «تعبیر یک رویا» همچون نمایش‌های گذشته، از موسیقی زنده و تلفیقی بهره برده ایم. نکته دیگر طراحی صحنه و لباس آن است  که نسبت به تجربه های گذشته گروه متفاوت بوده و به نظرم طراحی لباس در این نمایش، اجرای «تعبیر یک رویا» را دو سویه کرده است.

این نمایش سال گذشته نامزد دریافت جایزه نویسندگی، کارگردانی، بازیگری زن و بازیگری مرد شد و در این سه بخش مورد تقدیر قرار گرفت.

در این نمایش، که از 7 مهرماه در تالار قشقایی روی صحنه می رود، بازیگرانی چون رحیم نوروزی، آناهیتا همتی، شیوا مکی نیان، مسعود حجازی مهر، رضا پایی، جواد پورزند، مصطفی ساسانی، حسین شفیعی، محمدهادی عطایی و الهه شه‌پرست بازی می‌کنند. در «تعبیر یک رویا» جواد نوری مشاور کارگردان و تهیه کننده نمایش است و علی صدیقیان، علی المئی و حمید گرگانی به صورت زنده اجرای موسیقی نمایش را بر عهده دارند./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.