برنامه سیاسی " مجله آفریقا " به موضوعات و مسائل روز قاره آفریقا می پردازد. در این برنامه با نگاهی به حمله تروریست ها به کنیا جوانب این اتفاق مورد بررسی واقع می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی شبکه جهانی سحر، جلیل مقدادی که تهیه برنامه " مجله آفریقا " را بر عهده دارد از بررسی موضوعات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی قاره آفریقا در این برنامه خبر داد. این هفته این برنامه به بررسی جوانب حمله تروریستی گروه افراطی الشباب به مرکزی تجاری در شهر نایروبی کنیا خواهد پرداخت.

مقدادی از موضوع این برنامه گفت و توضیح داد: موضوع این برنامه به ماجرای عصر روز شنبه باز می گردد که مردان مسلح و نقابدار به مرکز تجاری وستگیت در شهر نایروبی حمله کردند ودر این حمله ده‌هانفر کشته و حدود 200 نفر مجروح شده اند. در میان قربانیان تعدادی اتباع خارجی از جمله فرانسوی، بریتانیایی، آمریکایی، سوئیسی ، کانادایی، غنایی و... وجود دارند.

او افزود: در این برنامه به مواردی همچون آنکه ماجرا چنان بحرانی شد که سازمان اینترپل برای مقابله با تروریست ها و نیز پشتیبانی های لجستیکی و اطلاعاتی به دولت کنیا پیشنهاد همکاری داد.تا زمانی که گروه تروریستی الشباب وابسته به القاعده مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته بود، دولت کنیا کمترین اطلاعاتی در مورد هویت مهاجمان نداشت، و... خواهیم پرداخت.تهیه کننده " مجله آفریقا " یادآور شد: این برنامه از بخش های مختلفی مانند پخش گزارش، تصاویر مربوط به موضوع برنامه، گفت و گوی مجری برنامه با کارشناس و پخش وله است. در این برنامه احمد نخستین به عنوان مجری، گفت و گو با کارشناس را در مسیر درست قرار داده و مهشید حاجی ستوده دستیار تهیه کننده و فرید ارس خانی به عنوان تدوینگر در این برنامه همکاری می نمایند." مجله آفریقا " سه شنبه 2 مهر از ساعت 10:25 به وقت تهران به مدت 30 دقیقه از کانال یک شبکه بین المللی سحر برای فرانسوی زبانان علاقمند به مسائل آفریقا به روی آنتن خواهد رفت./ي2
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار