دولت عربستان براي تامين امنيت مکه مکرمه و مدينه منوره در ايام مناسک حج، از سال 2010 به طور سري با يک شرکت امنيتي صهيونيستي قرار داد امضا کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري المختصر ، بر اساس اخبار منتشر شده در اين زمينه از جمله خبري که پايگاه اينترنتي(اسرار عربيه) منتشر کرد يک شرکت امنيتي انگليسي که روابط تنگاتنگي با اسرائيل دارد و به دليل رفتار خشن عناصر آن در اعتراضات ضد دولتي اروپا، انتقادات شديدي متوجه آن است امنيت بيش از دو ميليون حاجي را در مناسک حج در عربستان بر عهده خواهد داشت.
شرکت مذکور جي  فور  اس ( G4S) نام دارد و يکي از معروف ترين شرکت هاي امنيتي  جهان است. اين شرکت اگر چه انگليسي است اما در رديف شرکت هايي است که اسرائيل را به تجهيزات مختلف شکنجه و تسليحات سرکوبگرانه مجهز مي کند اين در حالي است که فروش بسياري از اين تجهيزات در قوانين بين الملل ممنوع است.
به کار گيري برخي از اين تجهيزات عليه زندانيان فلسطيني در زندان هاي اسرائيل حتي منجر به مرگ زندانيان شده است.
شرکت( G4S) در پي امضاي توافقنامه با عربستان خدمات خود را از سال 2010 در عربستان آغاز کرد و براي نظارت بر اين ماموريت شرکتي ويژه با نام (المجال G4S) را در شهر ساحلي جده عربستان  تاسيس کرد.
رئيس شرکت (المجالG4S) خالد بغدادي از بازرگانان عربستاني است و سمت رئيس اجرايي شرکت را بر عهده دارد.
نشريه داخلي شرکت G4S نوشت: اين شرکت امنيت و تسهيلات تردد بيش از سه ميليون حاجي را  در مکه مکرمه بر عهده دارد.
اين شرکت همچنين در اماکن مقدس ديگر عربستان نيز خدمات امنيتي ارائه مي دهد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار