معاون فنی و عمران شهرداری منطقه 6 از پیشرفت 95 درصدی زیر گذر عابر پیاده و بهره برداری از آن تا اواخر مهر ماه خبر داد.

حسینی نژاد درگفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،با اعلام این خبر افزود: به منظور دسترسی ایمن عابران پیاده طراحی زیر گذر چهار راه ولیعصر در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

وی تصریح کرد با این     پروژه از فرودین ماه 90 آغاز شده و شامل 8 ورودی و خروجی اصلی و دسترسی مسیر های BRT، عابرین از هر 4 طرف 4 راه و دسترسی مترو خواهد بود و با افتتاح آن دسترسی کلیه نقاط تقاطع از طریق زیر گذر انجام خواهد شد.

حسینی نژاد اظهار داشت؛ با توجه به حجم بسیار بالای تردد و همچنین قرار گرفتن خط 3 و 4 مترو در این محدوده و به تبع آن حجم بسیار مسافر، تداخل حرکت عابرین و خودروها را خواهد داشت که با تکمیل این پروژه و اتصال به خط 4 مترو، مسافرین مترو به سطح خیابان منتقل می شوند و از این طریق طی مسیر می کنند.

وی در ادامه در خصوص معارفین پروژه بیان داشت؛ این پروژه به دلیل قرار گرفتن موقعیت جغرافیای حساس واقع شده به معارض های بسیاری نظر معارض های تاسیساتی از جمله آب، برق، گاز، مخابرات و برخی املاک رو برو بود که خوشبختانه با همکاری تمامی این ارگان ها معاونین برداشته شده است.

وی ادامه داد؛ پروژه تا کنون پیشرفتی بالغ بر 93 درصد داشته که کار که بحث سازه آن به طور کامل به پایان رسیده و نازک کاری آن نیز انجام شده و تنها در قسمت ورودی و خروجی پروژه تکمیل نشده که با نصب پله های برقی انجام خواهد شد.

وی افزود: با توجه به زیر گذر بودن این پروژه و اهمیت سیستم تهویه آن بررسی های لازم در این خصوص صورت گرفت و در نهایت سیستم ایرواشر در نظر گرفته شد که 90 درصد انجام آن تکمیل شده و تنها نصب ایرواشر باقی مانده است.

حسینی نژاد در پاسخ به اینکه برای تردد معلولان و جانبازان چه راهکاری در نظر گرفته شده اذعان داشت؛ ضمن آنکه کلیه پله ها در زیر گذر برقی است، دو دستگاه آسانسور نیز برای تسهیل در تردد این افراد در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد؛ همچنین برای جلوگیری از مشکلات احتمالی نظیر بارندگی و با توجه به وجود آب های ساحلی، ورودی های این زیر گذر همگی از سطح خیابان دارای اختلاف ارتفاع خواهند بود و کانالی نیز در انتهای مسیر این پروژه به صورت سقلی تعبیه شده که در زمان حادثه و یا ورود آب به داخل به راستی از این مسیر خارج می شود.

وی در ادامه با اشاره به پیش بینی های انجام شده برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی اظهار داشت؛ با توجه به اینکه این پروژه بیشتر جهت رفع مشکلات ترافیکی ، اجتماعی و فرهنگی انجام می شود، چندین غرفه در این زیرگذر تعبیه شده که تنها جنبه فرهنگی دارد و با برپایی این غرفه ها فضای زنده ای به این تونل ارتباطی داده خواهد شد و نیز مکان هایی برای ماموران نیروی انتظامی و دوربین های مدار بسته در این زیر گذر نصب خواهد شد.

حسینی نژاد بیان داشت، این پروژه با این وسعت برای اولین بار در کشور به صورت پایلوت انجام خواهد شد و پس از نتیجه کامل از این پروژه در تعدادی از میادین و تقاطع های شهر احداث خواهد شد.

**ممنوعیت تردد عابر پیاده با افتتاح زیر گذر چهار راه ولیعصر

همچنین اسدی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 6 از ممنوعیت تردد عابر پیاده در سطح چهار راه ولیعصر با افتتاح این پروژه خبر داد.

اسدی با اشاره به اهمیت ارتباطی چهار راه ولیعصر اظهار داشت؛ تقاطع چهار راه ولیعصر از پهنه های مختلف برای تهران اهمیت دارد که 2 خط BRT مهم در سطح تهران و نیز نقطه تلاقی 2 خط پر اهمیت مترو حجم تردد بالای عابر پیاده در این تقاطع را خواهد داشت و این مکان را به یک نقطه استراتژیک تبدیل کرده است.

وی ادامه داد؛ تعداد مسافری که در تقاطع جابجا می شود در یک ساعت بالغ بر 14 هزار و 500 نفر است و در هر سمت از تقاطع بیش از 3 هزار و 500 نفر در ساعت تردد می کنند که بر اساس ظوابط زمانی که تعداد مسافر از 600 نفر بیشتر می شود، ظوابط زمانی که تعداد مسافر از 600 نفر بیشتر می شود، لزوم احداث تقاطع غیر همسطح به وجود می آید که این آمار نشان دهنده ظرفیت 6 برابری این تقاطع است.

اسدی خاطر نشان کرد؛ با اجرای این طرح هم در چهار طرف تقاطع و هم دسترسی های BRT کاملا ممنوع خواهد بود و دسترسی ها از طریق زیر گذر خواهد بود و با افتتاح این پروژه در چهار راه تداخل حرکت عابر پیاده و سواره را نخواهیم داشت.
برچسب ها: گذر ، عابر ، پیاده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار